• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Affärsetiken på KS...

...måste jag säga är enligt mina erfarenheter extremt hög.

På hur många andra ställen får man i princip garanterat ett kollinummer på att ett paket är på väg (oftast - eller alltid), samma dag som pengarna har landat på säljarens konto. När paketet väl kommer så är det välpackat som fan.

Ett PM besvaras generellt sett inom någon timme eller två, och objekt som säljes är oftast eller alltid i beskrivet skick. Skulle det vara några problem så löses det smidigt som tusan mellan köpare och säljare.

Jag gillar den seriösa affärsetiken här på KS, det gör jag verkligen, och det gör att det är grymt kul och avslappnat att handla från andra medlemmar.

Så jag antar att detta bara är en stor ryggdunkningstråd, och en påminnelse om att vi som handlar här ska hålla högsta möjliga klass och service på det vi säljer (och köper).

Trevlig helg på er! :)



Edit:

VfdtCY8.jpg


Jag bifogar en bild på det senaste köp jag gjort genom KS (Denke), och detta är till dags dato den snyggaste och absolut skönaste klocka jag någonsin sett. Så det så. :woot:
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Kul att höra att andan är hög.....när det kokar ner till allvar har man bara sitt namn att vårda. Missbrukar man någons förtroende är man rökt på fläcken! Vi har sett det otaliga gånger här och på andra forum. Det kan ju aldrig vara värt att bränna sitt namn för ett par kronor.... och ändå händer det? Man häpnar när det händer, tur att det sker relativt sällan.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Var dock på Er vakt! Det har skickats GMTrollar i gröna påsar och klockor har sålts felaktigt beskrivna. Självklart går de absolut flesta försäljningar som de ska, men bli inte oförsiktiga och naiva. Stay alert!
 

DW6900MS

Audemars
2-Faktor
Var dock på Er vakt! Det har skickats GMTrollar i gröna påsar och klockor har sålts felaktigt beskrivna. Självklart går de absolut flesta försäljningar som de ska, men bli inte oförsiktiga och naiva. Stay alert!


Utan att det ha tagits upp här? Berätta gärna mer.
Upplever att alla jag handlat med agerat riktigt pålitligt. Även helt nyreggade.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Utan att det ha tagits upp här? Berätta gärna mer.
Upplever att alla jag handlat med agerat riktigt pålitligt. Även helt nyreggade.

Det har varit uppe. Jag säger bara att man inte ska tro att KS är 100% säkert, för då finns det en risk att man är slarvig. Var alltid på er vakt och köp säljaren, inte klockan.
 

JohanHLM

Rolex
Funkar för det mesta klockrent men jag tycker generellt det finns mer att önska av beskrivningarna på K&S samt att det borde vara ett krav på att veta skillnaden mellan en hairline, repa och ding innan man lägger ut en annons. Detta är trots allt ett entusiastforum och därför ska en så ärlig och konstruktiv beskrivning som möjligt göras.

Minst 99% av alla som hänger här är helt klart goda o ärliga människor men det trots allt ett fåtal som inte är det.
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
...måste jag säga är enligt mina erfarenheter extremt hög.

På hur många andra ställen får man i princip garanterat ett kollinummer på att ett paket är på väg (oftast - eller alltid), samma dag som pengarna har landat på säljarens konto. När paketet väl kommer så är det välpackat som fan.

Ett PM besvaras generellt sett inom någon timme eller två, och objekt som säljes är oftast eller alltid i beskrivet skick. Skulle det vara några problem så löses det smidigt som tusan mellan köpare och säljare.

Jag gillar den seriösa affärsetiken här på KS, det gör jag verkligen, och det gör att det är grymt kul och avslappnat att handla från andra medlemmar.

Så jag antar att detta bara är en stor ryggdunkningstråd, och en påminnelse om att vi som handlar här ska hålla högsta möjliga klass och service på det vi säljer (och köper).

Trevlig helg på er! :)



Edit:

VfdtCY8.jpg


Jag bifogar en bild på det senaste köp jag gjort genom KS (Denke), och detta är till dags dato den snyggaste och absolut skönaste klocka jag någonsin sett. Så det så. :woot:


Håller verkligen med dig och grattis till denna verkligt vackra Rolle. :happyhappy:
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
En utformad mall som man vid försäljning använder sig av skulle kanske inte var dumt?
Typ årtal, modell, urverk samt övergripande skick uppstolpat innan själva beskrivningen av klockan. Den skulle kunna ligga klistrad längst upp = copy paste och sen för in egen info om klockan som ska säljas.
 

fredtiger

Cartier
...måste jag säga är enligt mina erfarenheter extremt hög.

På hur många andra ställen får man i princip garanterat ett kollinummer på att ett paket är på väg (oftast - eller alltid), samma dag som pengarna har landat på säljarens konto. När paketet väl kommer så är det välpackat som fan.

Ett PM besvaras generellt sett inom någon timme eller två, och objekt som säljes är oftast eller alltid i beskrivet skick. Skulle det vara några problem så löses det smidigt som tusan mellan köpare och säljare.

Jag gillar den seriösa affärsetiken här på KS, det gör jag verkligen, och det gör att det är grymt kul och avslappnat att handla från andra medlemmar.

Så jag antar att detta bara är en stor ryggdunkningstråd, och en påminnelse om att vi som handlar här ska hålla högsta möjliga klass och service på det vi säljer (och köper).

Trevlig helg på er! :)



Edit:

VfdtCY8.jpg


Jag bifogar en bild på det senaste köp jag gjort genom KS (Denke), och detta är till dags dato den snyggaste och absolut skönaste klocka jag någonsin sett. Så det så. :woot:
Delar dina erfarenheter kring affärsetiken på KS. Hoppas även på att få dela känslan av att bära en sådan GMT på armen, vilken ref?
 

Bolio

Panerai
Bra tråd och jag hoppas verkligen att det håller isig. Dock finns det risker ju större det blir och jag kommer alltid vara lite extra vaksam på de nya medlemmarna.
Kan idag säga att det finns många här som jag inte gjort affär med som jag utan tvekan skulle skicka pengar till utan att sett objektet live och känna mig riktigt säker ändå bara för att det finns en historik på dem på sidan som visar att de är reko personer att handla av.
Inte många oärliga som orkar lägga nån längre tid med att vara ärlig för att planera att lura någon om 6 månader så smart är det få som är och då kommer de max lyckas lura en person eftersom historien kommer att komma fram på sidan lika snabbt som en gris blink.
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Hittills så tycker jag att man kunnat känna sig trygg med att göra affärer här på forumet.

Själv vill jag gärna få byta några ord med motparten om det handlar om lite större pengar än bara några tusingar. Det har blivit några trevliga samtal :)
 
Topp