• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

aftermarket länkar från kina

D

Deleted member 1154

Guest
hur är det med billigare länkar, kan de gå upp och klockan sopar i gatan?

kan eller bör man va försiktig med enklare metallänkar?

kan man limma skruvarna med superlimm?
 

plattfot

Rolex
Det finns ju en rad leverantörer och tillverkare och därmed troligen både riktigt bra och riktigt dåliga länkar. Ur säkerhetssynpunkt kan nog en gammal, sliten länk vara värre.Tror främst det är finish och känslan som svajar.

Köp Loctite med medelhård låsning (222?) och applicera en liten mängd i gängan så sitter skruvarna garanterat bättre. Superlim hade jag undvikit.
 
D

Deleted member 1154

Guest
Ok, så iden med loctite är inte så dum? Jag kör Vespa ibland och vill inte klockan ska flyga av i farten om man säger så :)
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Har haft ett kommer dock inte ihåg från vilken tillverkare. Var i stort inte något fel på det men finish var väl inte något att skryta med men man får vad man betalar för. Däremot så var det inte någon fara för att det skulle falla sönder eller något sånt.
 

bearyouden

Omega
2-Faktor
Jag har köpt flera länkar från en Ebaysäljare vid namn "watchadoo".

Dessa tycker jag håller bra kvalité i förhållande till priset.
 
Topp