• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

AIK-tråden

Tärnan

Cartier
Obasi & Pertan gör en grym match, Ofori bra som vanligt och för bra för Allsvenskan. Isak är ett sånt superlöfte att det är sjukt.
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
CpUt2HPWIAATmqs.jpg


det säger en hel del...

Jag hade inte en aning om att straffar i fotboll skulle delas ut godtyckligt och jämt mellan lagen...
 

Apansson

Torpare
Jag hade inte en aning om att straffar i fotboll skulle delas ut godtyckligt och jämt mellan lagen...
Nej, men man kan hitta rätt många situationer där bajsen och SvMFF fått straffar för saker som AIK inte fått straffar för, trots att förseelserna varit rätt mkt grövre. Statistik ljuger inte, och rimligtvis borde ett lag som gör fler mål (AIK) få fler straffar än ett habilt mittenlag (hifdif).
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Nej, men man kan hitta rätt många situationer där bajsen och SvMFF fått straffar för saker som AIK inte fått straffar för, trots att förseelserna varit rätt mkt grövre. Statistik ljuger inte, och rimligtvis borde ett lag som gör fler mål (AIK) få fler straffar än ett habilt mittenlag (hifdif).

Ta av dig foliehatten, kompis... :p
Alla får dommarbeslut med sig ibland å mot sig ibland. Trött på "offerkoftan" om jag ska vara ärlig...
 

willbur

Rolex
2-Faktor
Och inte som nu att gnäll-bajen får alla straffar menar du? ;)
Vi hade en solklar straff igår när en göteborgare lekte målvakt i straffområdet och de blev inte dömt straff så det där slår ut sig. Vi kanske har haft 8* straffar men 16 situationer där de skulle blivit straff så då är det en 50/50 ändå
 

Apansson

Torpare
Nej, faktiskt inte. Vad anser du den vara? Att alla är emot er? Där var den där foliehatten igen... ;)

Men jag orkar/vill inte bråka i er supporterttåd, det är väl inte vad den är till för. Ville bara retas lite med @Apansson

Ses på söndag!
Alla är inte emot oss, men det är ganska välkänt att AIK och DIF har rätt stora nackdelar jämfört med konkurrenterna (vet inte hur fan bajsenbrajen blev medias gullelag) i både hockey och fotboll. Det är bara kolla statistik på gula kort/straffar/utvisningar i hockey m.m. Snarare foliehatt att inte lita på den statistik som faktiskt finns.
 

Tärnan

Cartier
Truppen mot Bajen uttagen:
2 Haukur Hauksson
3 Per Karlsson
4 Nils-Eric Johansson
7 Chinedu Obasi
8 Johan Blomberg
10 Denni Avdić
11 Eero Markkanen
14 John Chibuike
15 Sauli Väisänen
17 Ebenezer Ofori
20 Dickson Etuhu
21 Daniel Sundgren
24 Stefan Ishizaki
26 Jos Hooiveld
29 Anton Salétros
32 Patrick Kpozo
34 Oscar Linnér (mv)
35 Patrik Carlgren (mv)
36 Alexander Isak
39 Amin Affane
 

Apansson

Torpare
Okej SvFF, Eero täcker målvakten? Häng alla jävla domare som inte heter Al-Hakim. IQ-befriade små luder. Fy fan vad jag hatar fotboll.
 
Senast ändrad:

Apansson

Torpare
AIK:s derbystatistik med Stefan Johannesson som domare: 10 matcher, 1 seger, 6 oavgjorda och 3 förluster. Poängsnitt: 0,9.

AIK:s derbystatistik med övriga domare sedan Johannessons debut i sammanhanget (september 2006): 21 12-6-3. Poängsnitt: 2,0.
 

Apansson

Torpare
Man vet att ni börjar bli nervösa när ni letar ursäkter innan matchen spelats :D
Fast det där är ju fakta. Blir ju omöjligt riktig fotboll när det är både plast och domaren med den största MFF-agendan i allsvenskan som dömer. :) varför satte de inte honom på Dif-MFF och sen vår frälsare och Gud Al-Hakim på derbyt? Hade varit mer logiskt. Fast SvFF är ju inte logiska. Fan vad jag hatar Zlatan.
 

Apansson

Torpare
Man vet att ni börjar bli nervösa när ni letar ursäkter innan matchen spelats :D
Men det är klart man är nervös. Att förlora mot seriens kanske mest patetiska förening är ju ett nederlag utan dess like. Jag hatar också att förlora mot Helsingborg, de är också en riktigt skämmig förening, men det är vi vana vid tyvärr. Torska mot Dif...det var så länge sedan. I kväll är det nog dock en rätt reell risk att det händer. Tur att man jinx-bettat en rejäl slant på det.
 

Isodor

Audemars
Hade varit riktigt smutt med vinst ikväll, och att MFF torskar mot Ellos, samt att peking åker på stryk mot Östersund borta.

Då hade vi varit 4p bakom peking och 2p bakom MFF. Lite guldvittring även om det är högst osannolikt.
Peking har vi kvar hemma också..
 

Apansson

Torpare
Hade varit riktigt smutt med vinst ikväll, och att MFF torskar mot Ellos, samt att peking åker på stryk mot Östersund borta.

Då hade vi varit 4p bakom peking och 2p bakom MFF. Lite guldvittring även om det är högst osannolikt.
Peking har vi kvar hemma också..
MFF har klart enklast spelschema kvar. De bör ta hem det. Dagens match är den svåraste som är kvar med tanke på plast+Johannesson.
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Men det är klart man är nervös. Att förlora mot seriens kanske mest patetiska förening är ju ett nederlag utan dess like. Jag hatar också att förlora mot Helsingborg, de är också en riktigt skämmig förening, men det är vi vana vid tyvärr. Torska mot Dif...det var så länge sedan. I kväll är det nog dock en rätt reell risk att det händer. Tur att man jinx-bettat en rejäl slant på det.
Förstår det. Fotbollen har ju blivit er snuttefilt eftersom ni suger så hårt i hockey ;)

Inte illa av en patetisk klubb att ha lika många guld som förortslaget :cool:
 
Topp