• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

AIK-tråden

Tärnan

Cartier
Brustad var bra idag, löpte o stressade GIF. När Alm bytte in Eero så förändrades hela lagets press. Fattar inte att det ska vara så svårt att se som tränare. Eero springer som om hans ben är vätskefyllda. Håller med att Brustad var kass förra året men samtidigt utnyttjades inte han rätt. I år har han varit bland de bättre på träningsmatcher och även idag tillsammans med Carlos Strandberg o Elisasson. Carlos kommer att bli grym tror jag. Bättre än Bangura/Goitom. han har både blick för spel som snabbhet. Sämst idag var Ischizaki, backarna o Etuhu som vägrade röra på sig. Jäla skit.
 
D

Deleted member 4412

Guest
Brustad var bra idag, löpte o stressade GIF. När Alm bytte in Eero så förändrades hela lagets press. Fattar inte att det ska vara så svårt att se som tränare. Eero springer som om hans ben är vätskefyllda. Håller med att Brustad var kass förra året men samtidigt utnyttjades inte han rätt. I år har han varit bland de bättre på träningsmatcher och även idag tillsammans med Carlos Strandberg o Elisasson. Carlos kommer att bli grym tror jag. Bättre än Bangura/Goitom. han har både blick för spel som snabbhet. Sämst idag var Ischizaki, backarna o Etuhu som vägrade röra på sig. Jäla skit.
Jag har fått äta så mycket skit som redan efter förra säsongen påpekade att detta blir Brustad's säsong haha.
Stefan sög idag och tempot var så lågt att jag skämdes. Carlgren maskade i 85min utan att sätta fart i spelet..
Men jag och min bror gjorde såklart vårat bästa från Norra Stå som vanligt
Inför fajten:
image.jpeg

Bra tryck iaf idag vilket vi helt saknade i derbyt (det där för nån vecka sen som vi alla glömt bort)
 

Apansson

Torpare
Stinsen skötte det bra idag, Gnaget var kass....thats it! Firma Goitom/Bangura gjorde 26 (18/8) av totalt 54 baljor förra året. Bägge är väck......oklart vilka som tar stafettpinnen. Norrbaggen va kass förra året ju!! Så det blir tufft i år......Stinsen kommer inte fälla oss.....
Tycker fan Eriksson blivit feg också. Glider bara runt och orkar inte ta jobbiga beslut.
Vi måste sluta spela 4-4-2. Det är där problemet ligger. Vi har inte en spelartrupp som är byggd för 4-4-2. Borde lira nån sorts 4-5-1 så att affane/yasin/eliasson kan gå högt i banan utan att det blir för stora sår bakåt. Sedan har vi en centertank i Avdic/Strandberg där i mitten som sätter bollarna på mål. Detta låter även Ishizaki gå upp som forward i anfallen som Borges brukade göra utan att det blir för mycket hål bakåt.
Det blir nog som alla år, en lite halvdålig start som sedan kommer igång lagom till sommarn, och så slutar vi på en 3-4plats 9-10 poäng efter vinnaren och 15-20 poäng före både bajen och dif.

Sen undrar man ju varför Dickson spelar en sån här match, det ska inte behövas. Eero Markkanen vill jag ha utanför matchtruppen.
 

Tärnan

Cartier
Etuhu o ofori låg för nära varandra också men jag tolkade det som att Etuhu inte rörde sig som han skulle. Det blir dock bra, speciellt som att det var Carlos första match. Killen kom med i AIK i torsdags?!
 
D

Deleted member 4412

Guest
Sen vill jag även försvara Avdic's insats idag, vilka jävla usla passningar han fick!!! Stackarn är ju faktiskt en lirare, inte en brunkare:(
 
D

Deleted member 4412

Guest
Sa precis upp mitt viaplay som tickat på sen förra säsongen. Skön stil av dom att höja priserna och inte meddela en. Hävdade att dom hade skickat ut mail och det stämmer säkert, men måste hamnat i skräpkorgen. Får ett företag agera på det viset?

Mot guldet!
Ska avsluta mitt nästa vecka..
Däremot införskaffades Cmoore-play inför träningsmatcher och i god tid till Allsvenska.
 
D

Deleted member 4412

Guest
8-0. Strandberg 2, Jos 3, Nisse 3. Enkelt. Carlgren gör 3 skorpionräddningar på straffar som SvFF dömer mot oss för att vi är störst och elakast. Nesh blir uppskickad på läktaren efter att han hånat domarens misslyckade försök att störta stora starka Gnaget. Efter detta blir domaren själv så upprörd att han byter ut sig själv.

Efter matchen försöker snuten gripa Wesström som sänkt 24 öl under matchen, men han boxar ned 5 snutar och springer därifrån tillsammans med sin unga skönhet till sambo.

Tabellen slutar följande:
1. AIK 90p (100-0 målskillnad)
2. Jönköping 52p
3. Östersund 51p
-
13. Göteborg 10p
14. Malmö 3p
15. Djurgården 0p (0-52 målskillnad)
16. Hammarby 0p (0-78 målskillnad)

Malmö åker ut på kval mot IK Frej och Pelle Olsson och Kurt-Arne Bergstrand går ihop och slår ihop klubbarna Gefle och Kalmar för att skapa svensk fotbolls nästa stormakt (tror man). Dif och Bajen går äntligen ihop och skapar FC hifdif Stockholm Lions United som deras eventpublik egentligen vill. Man tar bort plastgräset på tele2 arena och lägger sand, för det är ju cool samba-beachfotboll man egentligen vill se på Södermalm. Detta gillas av hipsterpubliken som följer detta lag eftersom plast är dåligt ur miljösynpunkt. Det öppnas även ett mikrobryggeri där man kan få precis hur sur öl man vill inne på arenan, samt ett "gör-det-själv-surdegsbröds-café" där inne.
För att få komma in på FC hifdif Stockholm Lions Uniteds matcher måste man även vara medlem i F! eller MP.
Fan det bästa o roligaste jag läst på länge!
Nästa lika roligt som en viss "east_end's" kommentarer på svfans hahaha
 
D

Deleted member 4412

Guest
Dagens skönaste känsla samt bevis på att vi verkligen är överallt (bor ju i söderort) är när jag kom hem efter matchen iförd scarf och träffar mina grannar (2 äldre damer). Den ena påpekar att hon är Bajare och växt upp med nån Billy Olsson (fyllo?) och undrar varför jag var aikåare som bodde i söderort.
Då svarar kallt den andra damen med rullator att även hon och hennes barnbarn oxå var gnagare (som va på matchen visade det sej) trots att dom var uppväxta söder om söder.
" Ja, vi är ju faktiskt överallt" tillade hon.
Så jävla ballt och mitt hjärta sken upp som en sol:)
 
D

Deleted member 4412

Guest
Om intresse finns att haka på till Norrköping finns 2 platser över (baksätet).
Bara att dra ett pm isf;)
 
D

Deleted member 4412

Guest
Var är spelglädjen? Nästa år, då jävlar...
För övrigt undrar man varför Jonas Eriksson inte vågar blåsa på nån av de 3 handssituationer i deras straffområde... Har han också blivit feg, eller är det bara för att vi inte är
MFF? Det är verkligen enbart Al-Hakim som håller måttet idag i svenska domarkåren. Spöstraff på alla domare!
Att han öven varit med i Radio Råsunda är ju ett bevis att han e grym
 
D

Deleted member 4412

Guest
Sjukt peppad. Har årskort på norra stå för första gången på måååånga år. Snart blir det ett par i obligatoriska lunchbira :)
IMG_20160403_095408.jpg
Återgick till Norra Stå förra säsongen med ett hemmafacit bättre än nån säsong jag gått på sen 90-talet(-98 bodde jag i England). Att bryta den trenden är ju omöjligt så även Norra Stå i år med. Sitta ned gör man på bio;)
 

ozzyozzy

Cartier
Brustad var bra idag, löpte o stressade GIF. När Alm bytte in Eero så förändrades hela lagets press. Fattar inte att det ska vara så svårt att se som tränare. Eero springer som om hans ben är vätskefyllda. Håller med att Brustad var kass förra året men samtidigt utnyttjades inte han rätt. I år har han varit bland de bättre på träningsmatcher och även idag tillsammans med Carlos Strandberg o Elisasson. Carlos kommer att bli grym tror jag. Bättre än Bangura/Goitom. han har både blick för spel som snabbhet. Sämst idag var Ischizaki, backarna o Etuhu som vägrade röra på sig. Jäla skit.

Jag hörde från en bänkgranne att Brustad själv signalerade för byte, vet inte om det stämmer.
 

Tärnan

Cartier
Jag hörde från en bänkgranne att Brustad själv signalerade för byte, vet inte om det stämmer.
kan vara så, han sprang mycket o brukar inte greja en hel match. Å andra sidan skitdåligt för en spelare ska kunna orka en hel match. Vi måste ha bättre spelare än Eero o plocka in högst upp.
 
D

Deleted member 4412

Guest
kan vara så, han sprang mycket o brukar inte greja en hel match. Å andra sidan skitdåligt för en spelare ska kunna orka en hel match. Vi måste ha bättre spelare än Eero o plocka in högst upp.
Men vänta nu, är det NÅT Brustad är ruggigt bra på så är det att springa konstant. Sällan jag sett han stå pustandes efter en rush eller klaga..
Om ALLA i vårat lag hade sprungit lika mycket så hade vi vunnit jämt..
 
D

Deleted member 4412

Guest
Fortfarande 2 platser över i bilen till Norrköping.. Bara att dra ett pm:)
Ja, färden går alltså från Sthlm..
 

Apansson

Torpare
Vem fan behöver Avdic? Kan vi bara signa Alex Isak på 10 år nu, tack på förhud.
Domaren för övrigt totalt jävla värdelös, avgå Glenn.
Spräng Göteborg!!!
 
D

Deleted member 4412

Guest
Såååå jääävla gött!!
Nya Barca kan få peta runt bollen hur mycket dom ville men idag gjorde vi jobbet. Med en snittålder på topp i samma år som kapten Nisse själv
 

don.h

Cartier
AIK kommer till helgen ha läxhjälp för högstadielever som snart ska göra nationella proven. Hoppas inte det innebär att isak missar träningen..
 

Apansson

Torpare
http://www.aikfotboll.se/Article.aspx?contentID=9984

Hoppas han scoutar fram några riktigt tunga brunkare. Saknar tiden då det var fysiskt plågsamt att möta AIK.
2:40 in i klippet.

Det här är det bästa som någonsin hänt i svensk fotboll. Bättre än röv-äckel-Zlatan, bättre än vm-bronset 94, bättre än när Tjerna gjorde 2-1 på Ullevi 2009. Det här är svensk fotbolls bästa ögonblick, ty det finns fan knappt någon vidrigare människa på denna planet än gnällspiken Sebbe Eriksson. Skulle väl vara Rosenberg då, men båda dessa herrar är värre än hitler och gudrun schyman tillsammans.
 
Topp