• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ajax mer än diskmedel och fotboll ?

Pastorn

Cartier
Hej kanske onödigt med en ny tråd? Men inte hittat något om detta märke, har nämligen fått ärva en gammal Ajax klocka från morfar och försökt hitta information om märket utan resultat. Sökt både på Google och på forumet, förutom massa fotbolls sidor har jag hittat någon enstaka gammal annons på tradera. Någon som vet något om märket föutom att det är från schweiz?

IMG_04881.jpg
 

Psykel

Patek
Kan ju mycket väl vara ett märke från varsomhelst i världen, där man köpt in omärkta schweiziska klockor och satt egna tavlor i. Typ som Tärnan, Svalan, Örnen och alla dom andra gamla "svenska" märkena.
 

Pastorn

Cartier
Det är ju sant men skulle ändå vara roligt om någon satt inne med mer information. Har inte fått hem den ännu ska då kolla om det finns mer info på bakboett och vad det sitter för verk i.
 

Pastorn

Cartier
Tack för hjälpen, återkommer i tråden när jag har kite mer info om verket i den. Sen har jag turen att ärva den när morfar fortfarande är i livet så hoppas jag kan få lite historia om den där.
 
Topp