Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Aktuella Auktionstips på nyare klockor

Diskussion i 'Diskussion' startad av Ako, 23 maj 2015.

1. Ako
    Trådstartare

Ako Biskop

Från:
    Malmö
    Gummo, SSL, Mforce och 3 andra gillar detta.
  2. JohnDoe

JohnDoe Friends of KS

Från:
    Sverige, stockholm
    Kastar in ett tips/info/varning här. På kaplans pant 15/9 finns en GMT 16710. Var o kollade på den. Se det som en "head only". Boetten var ok, en ding på baksidan. Länken däremot. Kort, tokrasslig, passade dåligt (fel ändlänkar?). I princip helt slut. Bjud med omdöme...
    image.jpg

ErikGBG, Mr.Carrera, tissoter och 1 annan gillar detta.
  3. SSL

SSL Friends of KS

Från:
    Blåkulla
    Bra väckning!
    Gör tråden levande. Har själv dålig koll på auktioner bortsätt från Tratten.

4. Brunleif

Brunleif Stadsbo

5. paradis

paradis Friends of KS

Från:
    Malmö
  6. Brunleif

Brunleif Stadsbo

Ja de där såg jag, men samtliga har röda visare och någon text på urtavlan, automatik, AR eller liknande.
    Denna har ingenting och gula visare.

7. 903lew

903lew Stadsbo

8. poormans

poormans Präst

känns redan saftigt med 36.5 k plus 20% med tanke på länk, visare och övrigt servicebehov

9. RBJSWE

RBJSWE Bonde

Plötsligt händer det. Eller? En något större auktionsbyrå auktionerar ut klockor åt polisens hittegodsavd. och har inte koll på vad det är för klockor. Eller har man det? En Aqua terra med utrop 600 kr och en SMP med utrop 300 kr är inte ofta man ser. Har själv pratat med byrån för att försöka kontrollera äkthet men svaret var det luddiga "vi gör inga kontroller men utrop är en vägledning". Vill därför varna innan ni ger er in i en budgivning. Nåja. Ni hittar den på www.byraneffecta.se.

10. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Ni förstår att denna tråden kommer höja priserna för er va? Känns ju inte så smart. Budar jag på en klocka så vill jag inte att andra ska veta om annonsen, då budar ju fler och klockan blir direkt dyrare.

Adro gillar detta.
  11. RBJSWE

RBJSWE Bonde

Hehe, ja, inser man inte det har man nog större problem än att klockan blir dyrare. Men ibland dyker det upp auktioner som man själv inte kan/vill vara med i, då tycker jag det är sjysst att dela med sig om sina fynd! :)

Sammeh och 903lew gillar detta.
  12. 903lew

903lew Stadsbo

För mig handlar det om klockor jag själv skulle vilja ha men inte tänkte buda på. Bättre att den hamnar på forumet där man kanske får chansen när köparen tröttnat.

RBJSWE gillar detta.
  13. Sjobedan

Sjobedan Präst

Från:
    Malmö.
    Med tanke på att det andra från polis också ser shady ut så hade jag nog avstått. Om du inte kan åka dit för att klämma och känna.

14. RBJSWE

RBJSWE Bonde

Precis så resonerade jag också, därav varningen.

15. Zalath

Zalath Borgare

Avtalsvillkoren känns lite sketchy, inte kan de väl kräva provisionen om 25 % i det fall en köpare utövar sin ångerrätt? Ångerrätten borde dessutom börja gälla från att konsumenten fått varan - inte från att köpet är genomfört.

16. Oscaro

Oscaro Biskop

Sjobedan och Ako gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield