• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Aktuella Auktionstips på nyare klockor

Ako

Rolex
2-Faktor
Det finns ju en tråd på vintage , så nu tänkte jag en motsvararande tråd här med , gällande moderna klockor.

http://m.ebay.com/itm/231564876346?_mwBanner=1

image.jpg
 

Brunleif

Panerai
Ja de där såg jag, men samtliga har röda visare och någon text på urtavlan, automatik, AR eller liknande.
Denna har ingenting och gula visare.
 

poormans

Rolex
Kastar in ett tips/info/varning här. På kaplans pant 15/9 finns en GMT 16710. Var o kollade på den. Se det som en "head only". Boetten var ok, en ding på baksidan. Länken däremot. Kort, tokrasslig, passade dåligt (fel ändlänkar?). I princip helt slut. Bjud med omdöme...
image.jpg

känns redan saftigt med 36.5 k plus 20% med tanke på länk, visare och övrigt servicebehov
 

RBJSWE

Cartier
Plötsligt händer det. Eller? En något större auktionsbyrå auktionerar ut klockor åt polisens hittegodsavd. och har inte koll på vad det är för klockor. Eller har man det? En Aqua terra med utrop 600 kr och en SMP med utrop 300 kr är inte ofta man ser. Har själv pratat med byrån för att försöka kontrollera äkthet men svaret var det luddiga "vi gör inga kontroller men utrop är en vägledning". Vill därför varna innan ni ger er in i en budgivning. Nåja. Ni hittar den på www.byraneffecta.se.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ni förstår att denna tråden kommer höja priserna för er va? Känns ju inte så smart. Budar jag på en klocka så vill jag inte att andra ska veta om annonsen, då budar ju fler och klockan blir direkt dyrare.
 

RBJSWE

Cartier
Hehe, ja, inser man inte det har man nog större problem än att klockan blir dyrare. Men ibland dyker det upp auktioner som man själv inte kan/vill vara med i, då tycker jag det är sjysst att dela med sig om sina fynd! :)
 

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
För mig handlar det om klockor jag själv skulle vilja ha men inte tänkte buda på. Bättre att den hamnar på forumet där man kanske får chansen när köparen tröttnat.
 

Sjobedan

Rolex
Plötsligt händer det. Eller? En något större auktionsbyrå auktionerar ut klockor åt polisens hittegodsavd. och har inte koll på vad det är för klockor. Eller har man det? En Aqua terra med utrop 600 kr och en SMP med utrop 300 kr är inte ofta man ser. Har själv pratat med byrån för att försöka kontrollera äkthet men svaret var det luddiga "vi gör inga kontroller men utrop är en vägledning". Vill därför varna innan ni ger er in i en budgivning. Nåja. Ni hittar den på www.byraneffecta.se.
Med tanke på att det andra från polis också ser shady ut så hade jag nog avstått. Om du inte kan åka dit för att klämma och känna.
 

Zalath

Panerai
Avtalsvillkoren känns lite sketchy, inte kan de väl kräva provisionen om 25 % i det fall en köpare utövar sin ångerrätt? Ångerrätten borde dessutom börja gälla från att konsumenten fått varan - inte från att köpet är genomfört.
 

FredriCX

Breitling
Har inte 100 koll på priserna, men tyckte ändå att Batman-referensen ligger förvånsvärt högt med hänsyn till taskig historik/cert och att det tillkommer ca 10% i slagavgift? Kan inte vara någon större marginal kvar.
 
Topp