• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

aleks första år på KS!

aleks

Aka Wi
2-Faktor
Idag fyller jag ett år på detta härliga forum. Först vill jag tacka forumledningen Spencer66 Denke daviden för ert grymma jobb med forumet och självklart alla medlemmar här som bidrar med en trevlig stämning och kunskap!

För ett år sedan så tog mitt klockintresse fart på riktigt och när jag hittade hit till KS såg min lilla samling ut som följande

J4d5yto.jpg


Mer och mer tid spenderades på forumet och intresset bara växte med tiden. Det har vart extremt jobbigt att vara student med begränsad budget när man bara tänjt på gränserna vad klockan max får kosta. Men efter massa sparande och extrajobbande mötte jag I januari detta år upp Jakobb i stan och mötet resulterade i mitt första riktiga klockköp. Det blev en Rolex GMT-Master II ref. 16710

Första bilden jag tog på GMT'n

jsE76PU.jpg


Vilken känsla som infinner sig när man skaffat sin första Rolex!
Nu var man ju fast i inte bara klockträsket utan även i det djupa Rolexträsket.. Hur ska detta sluta?

Surfandet på KS fortsatte och flera timmar per dag spenderas på detta forum. Jag var och är fortfarande väldigt nöjd med min GMT men jag kände snabbt att en klocka inte var nog..
Jag började undra om jag kanske inte var en vintagekille och började tråna efter lite olika vintageklockor. Det slutade med att en Tudor Snowflake ref. 9411/0 landade för drygt två månader sen

Afcr5Sg.jpg


Har även varit sugen på en Datejust under en längre period så denna härliga Turn-O-Graph ref. 1625 landade så sent som i måndags

u6l9pmZ.jpg


Och här är de samlade alla tre

selpg7.jpg


14ob2f5.jpg


Jaha, vad säger man då? Är jag nöjd? Ja, självklart är jag nöjd med min samling men det finns alltid något nytt man är sugen att testa på. En känsla som jag tror att majoriteten härinne delar med mig. Resan har bara börjat! I alla fall för min del :)

Dessa inlägg brukar vanligtvis avrundas med en tävling men jag har så dålig fantasi att jag väljer att spara tävlingen tills jag når 1000-inlägg :)

/Aleks
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Kul resa! Och tack för att du (och alla andra medlemmar) hänger här och är aktiva. :)
 

frere

Audemars
2-Faktor
Fin trio, alltid kul med de lite mer ovanliga valen! TOG ser man ju inte varje dag direkt.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Idag fyller jag ett år på detta härliga forum. Först vill jag tacka forumledningen Spencer66 Denke daviden för ert grymma jobb med forumet och självklart alla medlemmar här som bidrar med en trevlig stämning och kunskap!

För ett år sedan så tog mitt klockintresse fart på riktigt och när jag hittade hit till KS såg min lilla samling ut som följande

J4d5yto.jpg


Mer och mer tid spenderades på forumet och intresset bara växte med tiden. Det har vart extremt jobbigt att vara student med begränsad budget när man bara tänjt på gränserna vad klockan max får kosta. Men efter massa sparande och extrajobbande mötte jag I januari detta år upp Jakobb i stan och mötet resulterade i mitt första riktiga klockköp. Det blev en Rolex GMT-Master II ref. 16710

Första bilden jag tog på GMT'n

jsE76PU.jpg


Vilken känsla som infinner sig när man skaffat sin första Rolex!
Nu var man ju fast i inte bara klockträsket utan även i det djupa Rolexträsket.. Hur ska detta sluta?

Surfandet på KS fortsatte och flera timmar per dag spenderas på detta forum. Jag var och är fortfarande väldigt nöjd med min GMT men jag kände snabbt att en klocka inte var nog..
Jag började undra om jag kanske inte var en vintagekille och började tråna efter lite olika vintageklockor. Det slutade med att en Tudor Snowflake ref. 9411/0 landade för drygt två månader sen

Afcr5Sg.jpg


Har även varit sugen på en Datejust under en längre period så denna härliga Turn-O-Graph ref. 1625 landade så sent som i måndags

u6l9pmZ.jpg


Och här är de samlade alla tre

selpg7.jpg


14ob2f5.jpg


Jaha, vad säger man då? Är jag nöjd? Ja, självklart är jag nöjd med min samling men det finns alltid något nytt man är sugen att testa på. En känsla som jag tror att majoriteten härinne delar med mig. Resan har bara börjat! I alla fall för min del :)

Dessa inlägg brukar vanligtvis avrundas med en tävling men jag har så dålig fantasi att jag väljer att spara tävlingen tills jag når 1000-inlägg :)

/Aleks


Läckert samt imponerande resa!
 

aljung

Panerai
2-Faktor
Ingen dålig resa på ett år! Riktigt fin liten samling du sitter på, hoppas få se den på riktigt den 18:e :)
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Grattis Aleks och bra samlat, din Rolex-Rolex-Tudor samling gör ett grymt komplement!
Dat Snowflake (så j@#vla snygg så det är farligt) :)
 

Rookie

Cartier
2-Faktor
Grattis till de fina klockorna!
Grymt bra jobbat med tanke på studentekonomi och på den korta tiden!:)
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Grattis till år 1, ingen dålig samling! Har sagt det förr: den flingan är fantastiskt fin. :)
 

DonDraper

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Grattis aleks och riktigt fin samling du har skramlat ihop! gillar den skarpt! dessutom har ju våra avatarer något gemensamt såg jag nu!
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Schysst att du delar med dig! Kul att läsa! :) Kommer ihåg när du skulle handla GMT:n!
 
Topp