Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sista chansen att rösta! Röstningen stänger 23:59 idag.

Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Alfa någon?

Diskussion i 'Vintage' startad av sunkan, 14 augusti 2013.

1. sunkan
    Trådstartare

sunkan Bonde

Tjenare!

Tänkte precis sätta ut några gamla klockor på tratten och plockade upp en Alfa som jag insåg jag inte visste någonting om, så jag rev av en googling då jag inte är så extremt insatt i klockvärlden (än?).

Men hittade inte ett jota. Får i princip bara upp info om bilmärket :), som jag får nog av annars!

Så sitter någon på nån info som kan vara rolig att iallafall veta om kan ni väl droppa av den här!

Lägger med två bilder.

Tack på förhand!
    / Johan

2. Pappi

Pappi Lilla Fridolf

Min säger hej. Vet dock absolut zero om den :)

3. Mr Chance

Mr Chance Velourmannen

Gillar din by-line Pappi!

Edit: Glömde skriva att det är något speciellt med gamla gulguldsklockor (doublé, jag vet).

4. China

China Guest

Alfa är väl inte så välkända, men varumärket ägs av Venus SA, La Chaux-de-Fonds i Schweiz, mest kända för sina kronografer. Jag tror inte att klockorna i tråden är tillverkade av Venus, snarare av något annat företag inom AUSAG-gruppen. Lite udda klockor som man inte ser så ofta.:)

Pappi gillar detta.
  5. sunkan
    Trådstartare

sunkan Bonde

så synd då :D