• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Alla med Rolex no date urtavlor se hit!

Mr Chance

Kalmar
Jag tycker trolling verkar trist, jag är mer för haspel och fluga.

Och förresten, borde inte ev sneda tavlor dykt upp på något annat rolexforum någonstans i världen...
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Finns det verkligen ingen som kan lägga sitt kreditkort på sin Rolle och kolla? Gärna ta en bild och lägga upp också. :)
 

Hoarz

Cartier
2-Faktor
Herregud. Fattar inte varför man skulle vilja ha en dålig tavla. Äkta borde den sannerligen vara då den är köpt sprillans ny från en auktoriserad Rolexhandlare. Ska hämta upp den nya lite senare. Fast är den också fel så tar jag inte hem den vare sig jag förlorar en förmögenhet eller inte. Vad menar ni med multum förresten? På ett ungefär i procent jämfört med en "vanlig" klocka av samma modell och årsmodell.


Det handlar om att det är något sällsynt. Precis som frimärken, mynt etcetera. Är de feltryckta/felgraverade så är de förmodligen sällsynta och samlarvärdet blir ofta högre.
 

Mangusta

Cartier
Mor och far kollade sina nyss som är ett par år gamla. 36 mm var perfekt men inte 31 mm?! På 31 mm satt 9an lägre, samma problem som min. What´s going on? Jag fick pengarna tillbaka. Vill inte ha något som jag skulle reta mig på hela tiden. Nu vill jag gärna hitta en annan tavla utan 3,6 och 9 för att undvika problemet. Förslag?
 

Mangusta

Cartier
Nån som kan - ta en bild som illustrerar detta. Misstror ingen, men en bild skulle vara kul.

På dotterns 114060 är alla index och pilmarkörer på tavla och vridring helt i sync enligt hennes skarpa öga med ett vitt A4 som hjälpmedel. Hade gärna haft en Sonds "Crooked dial" som dubblar värdet på klockan och visar att perfektionisten är inte mer än människa.:cool:

Jag kan inte refnr, vad har din dotter för modell?
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Enkel lösning, bara för de säljer Rolex utanför Kistagallerian så behöver det inte betyda de är fejk. Oklart när du tydligen inte behärskar kunskapen att kunna ladda upp en enkel bild. Allt känns bara så oklart på flera nivåer.
 

POO

Panerai
Jag hoppas alla förstår det orimliga i att samma handlare ska ha fått fyra olika klockor, av olika modell, alla med samma fabrikationsfel!
 

Mangusta

Cartier
Senaste No date Sub!

Har du kollat bilder på Google för att se om du ser bevis för det ena eller andra på din modell? Skulle det vara ett fabriksfel så blir den nog som sagt värdefull.

Vad vill du nu ha istället?

På Rolex hemsida ser det rätt ut men inte när man har klockan i handen. Jag tror det gäller 34 mm och mindre storlekar bara dock. Pappas 36 mm var rätt men mammas 31 mm var sned. Hennes är 3-4 år gammal. Dom andra i affären vi kollade på var två 31 mm, en 34 mm Air King och en 26 mm. 6 personer har nu sett att det är snett. Alla klockor jag pratar om inkl mina föräldrars är köpta sprillans nya hos en AD som finns på Rolex egen hemsida. Jag retade ihjäl mig på att det var snett i dom fem dagarna jag hade den så jag lämnade tillbaka den och den nya som dom beställde var ju också sned så jag fick pengarna tillbaka. Jag vet inte vad jag vill ha nu. Jag var inte direkt på jakt efter en klocka utan fick den här i present. Har varit lite sugen på en Omega AT med grå tavla ett tag men jag får se hur jag gör för jag har inget brinnande behov av en klocka.


Till er som tvivlar på vad jag säger för att jag inte har bilder så är ni välkomna att gå in på valfri AD och be om att få se en 31 mm med siffrorna 3,6,9 och så kan ni ju själva ta fram ett kreditkort och se om ni tycker det ser rakt ut. Jag orkar inte tjafsa med er och det kvittar för mig om ni tror mig eller inte.
 
Topp