• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Alla tavlor till Day-Date 18038

Totte

Panerai
Det har snackats en hel del om urtavlor till Day-Date på sistone. Så jag visste inte om jag skulle posta denna bild under "Udda urtavlor till Day-Date" eller i min egen lilla "DD Facelift"-tråd, så det fick bli en egen. :)

I alla fall var jag i kontakt med Rob E för att förhöra mig om vilka tavlor som gick att få till min 18038. Som svar fick jag denna fantastiska sammanställning! Vet att det finns fler där ute som går i tavelbytartankar :)
(Har givetvis hört med Rob E om det var OK att posta bilen här)

Men till min stora besvikelse hittade jag ingen brun tavla bland alla dessa varianter! Så nu undrar jag om någon där ute vet om det funnits bruna tavlor på/till 18038 tidigare? Hjälp! I mitt huvud har redan klockan en chokladbrun tavla med matchande krokodil.

XMzseWc.jpg
 

Porsan

Efraim
2-Faktor
Kul! Undra vilka som finns att tillgå idag och vad de kostar...
Tror det är som andra skrivit, står det "invalid purchase" så finns dom ej. Min bruna tavla hade tex texten "Service only" under sig, det innebär att du endast kan få den som servicetavla om din ursprungliga tavla var samma, enligt urmakaren på Rob E betyder det normalt att det finns 5 eller färre tavlor kvar hos Rolex.

Bilden ser ut som den kommer Rolex reservdelsdatabas som AD har tillgång till.
 

Totte

Panerai
Tror det är som andra skrivit, står det "invalid purchase" så finns dom ej. Min bruna tavla hade tex texten "Service only" under sig, det innebär att du endast kan få den som servicetavla om din ursprungliga tavla var samma, enligt urmakaren på Rob E betyder det normalt att det finns 5 eller färre tavlor kvar hos Rolex.

Bilden ser ut som den kommer Rolex reservdelsdatabas som AD har tillgång till.
Ok! Får man lov att fråga hur din bruna tavla ser ut? Kan du posta en liten bild? :) Du tror inte det funnits någon brun tavla som går att få tag i nu? Begagnad typ?
 
Topp