Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Alligator horn back från A.B.P.

Diskussion i 'Diskussion' startad av Sond, 5 mars 2014.

1. Sond
    Trådstartare

Sond Friends of KS

Sitter och funderar på vilket nytt band jag ska köpa till min GS 4399.
    Har funderat på Alligator Horn Back från ABP. Här är ett färdigt: http://www.watchstyle.com/pd-299343...M_AND_search3_EQ_Steel_AND_{EOL}&categoryId=0

Men om jag köper så beställer jag nog direkt från ABP: http://www.abp-paris.com/abpw/watch_straps_index.php

Skulle då välja mörkbrunt(acc19). Men tror ni Hornback passar? Någon som provat? Blir det för markerat band så det är bättre att gå på "vanliga" alligator? Typ denna(fast beställd från ABP):http://www.watchstyle.com/pd1905148...M_AND_search3_EQ_Steel_AND_{EOL}&categoryId=0

16610 gillar detta.
  2. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Hornback är inte tillverkade för dressur, de blir för otympliga.

vaniljglass och MKRGG gillar detta.
  3. Sond
    Trådstartare

Sond Friends of KS

Kan misstänka det. Men vilken typ av ur passar de till? Min GS är ju lite större med kraftiga bandhorn så det är så tanken formats. Men är osäker. Dyrt som fanken att prova också...

4. _jonte

_jonte Friends of KS

Nej nej, detta tror jag inte kan bli bra!.. :eek:;)

5. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Panerai?

6. MickeJ

MickeJ Friends of KS

Från:
    Upplands Väsby
    Jag skulle inte rekommendera dig hornback på en rem du tänker dig att ha dagligdags (om det är tanken). Oförlåtande och förvånansvärt omtåligt. Kan dessutom se lite "bulkigt" ut på en dressad klocka.

7. frere

frere Biskop

Från:
    Uppsala

time2catch och Jacob gillar detta.
  8. Sond
    Trådstartare

Sond Friends of KS

Känns som det krävs ett tankevarv till. Kan fortfarande se att GS 43999 är lite potent och kan ta ett Hornback. Men jag ser er poäng..;)

Dessutom blir jag lite orolig av det MickeJ skriver om tåligheten.

9. Coromo

Coromo Bonde

Jag håller med om att det är vanlig alligator som ska sitt på en dressare.
    På en sportklocka passar det mycket bättre med hornback. Här är en bild på mitt gatorstrap:

Mårtenssons ur Brookfield