• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Alligator på ExpII, vad säger "stilpoliserna"?

Burgundy

Omega
2-Faktor
Här kommer mitt första inlägg, förutom "ny på forumet". Skulle primärt vilja tacka för storheten i detta forum, då det är en grym källa till information och kunskap, samt få lite smakråd från alla "stilpoliser" :)

Tycker min ExpII är snyggast på länk, men ville kunna alternera lite med att sätta på ett alligatorarmband. Fick helt klart varierande svar från olika AD:s. Från att det går inte (!) till att det absolut inte finns spännen från Rolex i stål. Dock efter lite egen efterforskning på KS så inser man snabbt hur fel det var och hur man löser "problemet". Här är i alla fall resultatet, vad tycker ni?
Klockor13.jpg


Samt bytt till Rolex-spänne
Klockor14.jpg


Personligen tycker jag det blev bra och som sagt ett komplement till länken. Har även svart tavla, så det kanske blir än bättre. Det som dock var en liten miss är att armbandet sitter lite tight mot klockan och blir något nött/avskalad, men det kanske någon har ett tips på hur man kan dölja? Grazie mille!
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Jag tycker det funkar finfint!

Vad gäller bandets passform så överlämnar jag den frågan till bandtillverkarmaffian här på forumet, de om några borde ha några tips och trix i rockfickan.:)
 

Sond

Patek
Gränsfall. Men lutar åt +. Och sedan finns ju ett värde i sig att kunna alternera.
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Snyggt band, men jag tycker att 16570 bara passar på länken :( hade ett jäkla elände när jag hade min att hitta något snyggt till den som skulle ersätta länken (den ryckte päls på mig :p) men lyckades aldrig hitta något bra :(
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Snyggt band, men jag tycker att 16570 bara passar på länken :( hade ett jäkla elände när jag hade min att hitta något snyggt till den som skulle ersätta länken (den ryckte päls på mig :p) men lyckades aldrig hitta något bra :(

Skämtar du?

Jag har aldrig haft en klocka som funkar på så många olika band.
 

Burgundy

Omega
2-Faktor
Tack för alla era "spaningar" och de flesta verkar ge tummen upp :) Sedan är det ju ett komplement och ombyte förnöjer ju. Detta alternativ ger kanske ett mer "dressat" utseende, vilket passar mig då jag på jobbet alltid har kostym. Hemma och vid andra aktiviteter finns ju andra länk och klockalternativ :)
 

Johan M

Cartier
Till trådskaparen, jag hade velat se fler bilder på den innan jag bestämmer mig. Jag har en likadan och är väldigt tveksam till att sätta den på läder. Fast jag vill.

Fast sen ser jag Bingoraalfs svarta på perlon och det var ju riktigt snyggt! Vilken färg passar på en vit explorer tro?
 
Topp