• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Alligator vs Krokodilskinn....

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Vilket material är finast? kvalitet? eller är det någon större skillnad mellan dessa om man pratar om klockarmband...
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Alligator har större fjäll. Kvallen är samma och beror självklart på vilka som gör bandet. Det är en smaksak vilket man gillar. Föredrar alligator.
Crocodiles-vs.-alligators.jpg
 
D

Deleted member 1265

Guest
Huh, hemskt egentligen att man har en sån uschling på armen varje dag!
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Hmmm.. jag håller på och velar med val av ett strap.. Men jag tror det lutar åt krokodilskinn, sen verkar alligator vara snäppet dyrare.
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
En tanke slog mig.
Går det göra klockarmband av förhud? Skulle det sälja?

För att svara på frågan så av de jag burit gillar jag Alligator bäst, har nog mest att göra med att det var snyggare gjort, sömmar och dyl.
 

Omen

Heja Eslöv!
2-Faktor
En tanke slog mig.
Går det göra klockarmband av förhud? Skulle det sälja?

För att svara på frågan så av de jag burit gillar jag Alligator bäst, har nog mest att göra med att det var snyggare gjort, sömmar och dyl.

Har inte testat, men jag tror att ett armband av förhud har en tendens att bli en aning förslappad efter en tids användning, men hey, kan du inte testa och lägga upp en bild? gärna både före och efter....:)

För min del lägger jag min röst på alligator...
 

jabla

Sarlacc
Chrisse jag tror du har något stort på gång, det kan vara den perfekta lösningen för folk som har problem med att armen svullnar ibland. Armbandet med klocka drar sig då automatiskt ned till ett smalare parti på handleden. :)
 
Topp