• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Allround klocka 20-25k ± beg

Golbica

Omega
Hej allesammans!

Letar efter en cool allround klocka som jag gärna köper begagnat för att få mer valuta för pengarna. Klockan jag är ute efter ska vara med stållänk men kommer främst använda den med band.
:tudor: Har kollat på tudor black bay red fast denna lär användas mest med länk.
:rolex: Rolex explorer 14270 med svart tavla
Klockan ska inte vara större än 41mm.
Inte heller quartz

Har ni några fler tips på klockor som funkar allround? Undrar om jag missat någon guldklimt o_O

Målet är att köpa ett kvalitets ur där man har möjligheten till variation genom smidiga länk/bands byten.

Jag vet att det går att söka, men vet inte riktigt vad jag ska söka på, då jag är väldigt ny till klockvärlden!

Thank you!

/ J
 

Golbica

Omega
Rolex Explorer får du nog inte för 25 laxar tyvärr
Hittade en rolex explorer 14270 på ks för 27k med stållänk, som tyvärr är såld. Kanske skulle skriva att jag kan sträcka mig några tusenlappar över också.

En Datejust? Blir nog svårt att klämma in en Explorer i ditt prisområde.
https://klocksnack.se/threads/datejust-och-date-tråden.6866/
Datejust var riktig schysst den ska jag kolla vidare på tack!
 

Kairo

Panerai
Du kan få en gammal Exp utan tillbehör för ungefär den pengen. Dock kanske inte i dunderskick. Men fin klocka ändå. Bra val om du hittar fint ex.
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Rolex Datejust måste väl ändå vara den ultimata allroundklockan, ska du dessutom variera med läderband så tycker jag det är rätt val. ( vet inte varför, men jag har svårt med Explorer på annat än länk) Variationsmöjligheterna på en DJ är oändliga med stort utbud av olika tavlor, ringar etc.
 

tgofswe

Cartier
toolig Omega PO 42 2500
20140425_1171__DSF9074.jpg
 

osc10

Panerai
2-Faktor
Fortsätter att slå ett slag för speedmaster. Det var min första dyrare klocka och den har faktiskt överlevt allt flippande. Stilren, klassisk som kan bäras med både länk, nato och läder utan problem. Men länk är alltid länk!
 

MrAndersson

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Håller med tidigare postare om att en Speedy är det bästa alternativet för den pengen. Dessutom passar en Speedy på i stort sett alla typer av läderband, nato etc. En grym klocka med intressant historia.
 

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Speedmaster är absolut ett bra alternativ, men betänk att den tål vatten ganska dåligt, ifall det är mycket vattenaktiviteter runt om TS.

Jag hade siktat på en Tudor Submariner, då den funkar allt från kostym till stranden..
 

Golbica

Omega
Vilken speedy ska jag kolla på?
Ref på tudoren?

Vad säger ni om att köpa en hublot med band som första klocka? Beg från c24. Man kan hitta en sådan för runt 15k på c24 eller är det skräp?
 
Topp