• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Allround klocka för 10k som inte tappar mycket i värde

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Jag är rädd att den ska kännas för stoor. Men frågade på seikotråden för inte längesen och fick svar att den bärs nästan lika stor som en skx, bara att den är högre och tyngre. Tar en titt förbi globen i veckan!

Eftersom du har med Aquis på listan och ska till Globen så vill jag tipsa om den här som de har till nästan halva priset, Oris Aquis Red.
Den har varit med på ett fotojobb och säljaren sa att den var nersatt så pass mycket för att det hade blivit ett märke, men jag hittade verkligen ingenting hur mycket jag än synade den. Har för mig att priset nu är 10.500sek. Den borde gå att sälja utan större förlust även om du använder den ett år eller två.

IMG_20170211_125335.jpg
IMG_20170211_125128.jpg
IMG_20170211_125203.jpg
IMG_20170211_125314.jpg
 

Subby

Rolex
Fick några roliga påståenden av två olika säljare på två olika butiker idag.

Säljare 1: Det finns ingen länk för Oris 65. Om det finns så kostar det 5000kr

Säljare 2: Maurice Lacroix använder samma urverk som används i Omega klockor.

Säljare 2: Rolex gör inte sina egna urverk.

För övrigt så faller tyvärr Aquis bort från listan då den kändes aningen för klumpig, ska prova den @Clark Kent la upp för den är så grym!

Fick upp ögonen för Certina DS1 DayDate, bra allround klocka som man kan matcha med olika band. Bra beg. priser också.

På onsdag ska det testas Longines och MM300 då det blir en runda förbi Globen.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Fick några roliga påståenden av två olika säljare på två olika butiker idag.

Säljare 1: Det finns ingen länk för Oris 65. Om det finns så kostar det 5000kr

Säljare 2: Maurice Lacroix använder samma urverk som används i Omega klockor.

Säljare 2: Rolex gör inte sina egna urverk.

För övrigt så faller tyvärr Aquis bort från listan då den kändes aningen för klumpig, ska prova den @Clark Kent la upp för den är så grym!

Fick upp ögonen för Certina DS1 DayDate, bra allround klocka som man kan matcha med olika band. Bra beg. priser också.

På onsdag ska det testas Longines och MM300 då det blir en runda förbi Globen.

Jag måste säga att jag blev positivt överraskad av Aquisen, och den kändes inte på något sätt klumpig eller topptung.
Den är 43mm men jag skulle säga att den bärs mindre och den ligger väldigt fint på handleden. Hade jag haft pengarna just nu hade jag inte tvekat.
Om du köper den kan jag väl få första tjing om du ska sälja som en typ av "hittelön" :)
 
Åh ja, såg nu "roliga" påstående. Intressant med säljare som i brist på information hittar på... eller är det kanske "alternativ fakta" som presenteras?
Oris 65:an är iallafall min satsning på en allrounder i 10k klassen
 
Måste bara hålla med alla som sagt Sinn. Haft en 1521, men tyckte den kändes underlägsen kvalitetsmässigt. Hade så gärna burit en Sinn U1/2/X. Tyvärr alldeles för stor för mig. Annars skulle jag rekommendera en Marathon TSAR. Bär klockan jämt och ångrar inte köpet en sekund. Tycker den är i samma liga som Sinn och billigare. Gillar utseendet personligen.
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Nu har jag personligen ingen erfarenhet av Sinn '104 st sa' men den verkar omtyckt och en klocka jag är väldigt intresserad av som allroundklocka. Ligger på 1050 euro på läderarmband plus 50 euro i frakt. Ca 10k svenska för en sprillans klocka. Begagnad vet jag inte, men såklart mindre. Sinn tilltalar iaf mig som gillar funktion före form.
 

nöt

Vacheron
2-Faktor
En tudor date då? Får du för 10 och närmare datejust kommer du inte ( vet en till salu :) )
Annars Aquis tror jag står sig bra. SInn 556 eller vad den heter verkar stå sig här på KS men det finns nog ingen tråkigare klocka än den.
 

Subby

Rolex
En tudor date då? Får du för 10 och närmare datejust kommer du inte ( vet en till salu :) )
Annars Aquis tror jag står sig bra. SInn 556 eller vad den heter verkar stå sig här på KS men det finns nog ingen tråkigare klocka än den.

Lite svårt att hitta en servad och tät känns det som. :)
 

Subby

Rolex
Då var det bestämt, en Oris 65 ska inhandlas när ett bra ex dyker upp. Länk var ett krav för mig men 65:an gör sig så bra på tropic och många olika band så valet föll för den. Om någon har tröttnat på sin kan ni höra av er :D
 

daveid

Cartier
2-Faktor
Jag vill helst ha svart tavla :D
Håller med om att svart tavla är snyggare, men om du ska ha klockan från nu och några månader framåt hade jag slagit till ändå, kanske inte kommer ut någon till ett bra pris med svart tavla den närmsta tiden. :D Kanske även finns lite prutmån pga färgen på tavlan? Hoppas du hittar en med svart tavla annars, riktigt snygga är dom. :)
 

Sandmark

Omega
Då var det bestämt, en Oris 65 ska inhandlas när ett bra ex dyker upp. Länk var ett krav för mig men 65:an gör sig så bra på tropic och många olika band så valet föll för den. Om någon har tröttnat på sin kan ni höra av er :D

Synd du inte bestämde dig tidigare, den jag länka på blocket för 8 är såld nu :) gillar den iaf bra val :)
 

Sandmark

Omega
Ja den låg där ändå ett par dagar trodde den skulle gå direkt för de priset :) har fortsatt koll så skriver här om jah får syn på nått
 
Topp