• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Alltså är det inte seriöst coolt att....

watchdreamer

Panerai
Köra en enkel Haute Horlogerie på 3100 meters höjd (Engelberg, Titlis) ;) flera av er har säkert varit här, men jag tyckte det var rätt cool.

Bildbevis
image.jpg

image.jpg
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Jag var där för några veckor sen. Blev rätt förvånad över vilka ur dom hade till salu. Vem tar liften upp till 3000 meter och tjackar en RO Turbillion liksom? Hur får man med sig boxen ner när man åker skidor?

Och dom som jobbar i butiken? Vad händer om det bli snöstorm? Sover dom i butiken då?

Så många frågor...

Och den här jäkeln alltså:

image.jpg


500 meter lodrätt under fossingarna.
 

watchdreamer

Panerai
Jag var där för några veckor sen. Blev rätt förvånad över vilka ur dom hade till salu. Vem tar liften upp till 3000 meter och tjackar en RO Turbillion liksom? Hur får man med sig boxen ner när man åker skidor?

Och dom som jobbar i butiken? Vad händer om det bli snöstorm? Sover dom i butiken då?

Så många frågor...

Och den här jäkeln alltså:

image.jpg


500 meter lodrätt under fossingarna.

Bra frågor min vän, bra frågor, ska försöka reda ut allt imorgon ;)

Inte hunnit se hängbron ännu, vart ligger den?
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Coolt som fan! I toppstationen vart då?

Det är en rätt stor toppstationen. Eller linbanestation kanske man ska kalla det (sista linbanan upp till toppen är brutal för övrigt då kabinerna är runda och roterar 360-grader under turen upp) och den innehåller restauranger, souvenirbutik, utsiktsrum, en gång in i glaciären osv. Och så en, med svenska mått mätt, stor klockbutik.

Hela stationen ser på riktigt ut som ett Bond-skurks-lair.

Dålig lyftkraft på så hög höjd;)

Dom lyckas plocka ner såna som inte är så bra på att åka skidor iaf:

image.jpg


Och jag glömde bort: man kan så klart wristshota på toppen också.

image.jpg
 
Topp