• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

ALPINA GRUEN

Rouge

Breitling
Hej,
är ny på detta forum och fick tipset om denna site från en bekants bekant.
Jag undrar om klockan på bilden, jag tror den varit min morfars och jag tycker den är jätteläcker.
Tyvärr fungerar den inte, (går inte att dra upp). Jag frågade i en uraffär vad det skulle kosta att fixa den och då sa de "från 2000:- och uppåt". Kan detta verkligen stämma? Finns det inget billigare sätt? Och om det inte finns det; är det lönt att göra vid klockan, har den något värde?
Tacksam för svar!
Mvh
Anders

20141229_145828.jpg
20141229_145840.jpg
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Värdemässigt tror jag inte att den är värd att reparera. Om du bara är intresserad av pengarna så får du troligtvis mer ifall du säljer den som renoveringsobjekt, än om du lägger pengar på renovering och säljer den i bra skick.

Jäkligt udda och cool klocka klart värd en renovering ifall du sedan vill använda dig av den! :)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Riktigt fin! Bland de koolaste rektangulära uren jag sett. Vet inte vad Alpina Gruen innebär men Gruen som tillverkade Rolex Prince-verken rider på Princevågen och är därför populära. Ja det är klart, Gruens rektangulära ur är ju fina de med såklart.
 

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
Välkommen hit! Verkligen en otroligt läcker klocka. Jag hade absolut lagt pengar på att få igång den om det hade varit min morfars. Var försiktig så att du inte får mer än vad du ber om vad gäller "uppfräschning" och polering, jag tycker att det räcker med att göra vid insidan.
 
Topp