• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Alpina guldklocka

Tjommen1966

Breitling
Helt ny här. Hittade gammalt arvegods som jag inte vet vad jag ska göra med. Sälja? Byta? Sälja som guld? Den har inget affektionsvärde för ngn i släkten. Den fungerar men har troligtvis aldrig blivit servad (inte använd heller de senaste 20-30 åren heller). Efter att jag googlat runt lite hamnade jag här. När jag läst lite så blev jag lite sugen på att börja använda klocka igen, då gärna ngn typ "robustare" iaf INTE en guldklocka från mitten av 50-talet, det är lixom inte min grej... Eftersom nya medlemmar inte får lägga in trådar i "köp/sälj/byt" så provar jag här. Vill ha förslag på byte/lämpligt pris.
Om det inte syns på bilden så är det en guldklocka, Alpina, 34? mm dia, tillverknr 157379 i ok skick med gravyr gjord -56. Med hopp om lite info. //Thomas
image.jpg
image.jpg
 
Topp