• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Alpina

Loshin

Panerai
Äger inte Fredrik Constant Alpina? Fått för mig att dom har Constatants inhouse i sina dyrare klockor?
Det stämmer, ingår i samma bolag.
Alpinas worldtimer ska i grund och botten ha likadant urverk som Frederique Constants worldtimer även om finishen och rotor skiljer sig.
3_122_en.jpg
max1-worldtimer-manufacture-watch-frederique-constant.jpg
ladda ned.jpg
frederique-constant-worldtimer-manufacture-21.jpg
 
Jag har haft en Alpina Seastrong Chrono 300 för inte så länge sedan! Väldigt välbyggda klockor och den höll tiden gott innanför COSC! Dock är andrahandsvärdet inte mycket att hänga i granen! Det går knappt att få sålt dom dessvärre:(
 

Frodda

Omega
Jag har haft en Alpina Seastrong Chrono 300 för inte så länge sedan! Väldigt välbyggda klockor och den höll tiden gott innanför COSC! Dock är andrahandsvärdet inte mycket att hänga i granen! Det går knappt att få sålt dom dessvärre:(

Det är väl detta lite som skrämmer mig, ser Alpina som ett riktigt juste klocka för bra pengar! Men det kan ju komma en tid när man vill flippa den och det är kanske det som käppar i hjulet! Kanske ska dra till med en keeper direkt ?::)underlättar enormt åtminstone i valet.
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Det är väl detta lite som skrämmer mig, ser Alpina som ett riktigt juste klocka för bra pengar! Men det kan ju komma en tid när man vill flippa den och det är kanske det som käppar i hjulet! Kanske ska dra till med en keeper direkt ?::)underlättar enormt åtminstone i valet.
Helt rätt inställning mannen !
Deras GMT 4 hands med vit urtavla gör mig knäsvag ;)
 
Topp