• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Alternativ till dussinklockor

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
SMP, Explorer II, SubC, Explorer II, DJ, Explorer II, Explorer II, felpost, Explorer II... Ja, att döma av dagens klocka-tråden har många svårt att släppa sargen och ge sig ut på öppen is. Kanske beror detta på att man inte vet vilka alternativ man har. Denna tråd kommer att avhjälpa det problemet! Här kan man nämligen antingen fråga om råd eller helt enkelt posta egna upptäckter, allt för att främja mångfalden på forumet.

Vill person 1 ha ett alternativ, y, till klocka x ska person två självfallet föreslå en klocka som inte är helt olik klocka x. Likheterna bör innefatta komplikationer, storlek, användningsområde och prissegment så gott det går. Klockan det finns alternativ till måste givetvis inte vara en dussinklocka.

Vilka är alternativen till en fyrsiffrig DJ?






... och glöm inte att tråden är roligare med bilder!
 

Barda

Cartier
Alternativet till en DJ är ju självklart en EXP I, jag väljer ju självklart 114270 - BIld kommer när jag hittat min telefon...
 

M.U

Rolex
Explorer II är ju rätt fin!.... ;)

Skämt åsido så är det ju en anledning till varför klockor är "överrepresenterade". Men absolut om man vill sticka ut så är det en väldigt användningsbar TS!
 

Knight

Cartier
Kan väl tycka att det mesta som inte är dussinklockor kostar mer än vad det smakar. Men de är ju roliga att titta på :)
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Söker ett kermit alternativ! Alltså svart tavla och grön bezel. Redan kikat på glycine combat men siffrorna på urtavlan gör mig skeptisk. Steinhart är inget alternativ.
 

MrPlow

Rolex
image.jpg

En IWC Mark XVI såklart!
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Vet inte om jag riktigt förstod men kör på en egen variant i så fall, håll till godo.
Lite udda/ovanligare varianter till Sub-C (samtliga som jag skulle kunna tänka mig), behöver inte överensstämma med era åsikter. :)

Blancpain Bathyscape
Blancpain-bathyscaphe-4.jpg


Bremont supermarine
Bremont-Supermarine-500-9.jpg


Girard-Perregaux Sea Hawk
Girard-Perregaux-Sea-and-Chrono-Hawk-watches-1.jpg


Jag gillar dykare, stryktåliga osv.
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Vet inte om jag riktigt förstod men kör på en egen variant i så fall, håll till godo.
Lite udda/ovanligare varianter till Sub-C (samtliga som jag skulle kunna tänka mig), behöver inte överensstämma med era åsikter. :)

Blancpain Bathyscape
Blancpain-bathyscaphe-4.jpg


Bremont supermarine
Bremont-Supermarine-500-9.jpg


Girard-Perregaux Sea Hawk
Girard-Perregaux-Sea-and-Chrono-Hawk-watches-1.jpg


Jag gillar dykare, stryktåliga osv.

Det var riktigt fina alternativ till sub och planet ocean. Bathyscape är jag redan såld på men Bremonten var ny för mig. Är den din?
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Det var riktigt fina alternativ till sub och planet ocean. Bathyscape är jag redan såld på men Bremonten var ny för mig. Är den din?

Visst var de! Måste få klämma på en Bathyscape, grym.
Ingen är tyvärr min, samtliga bilder lånade men skulle absolut kunna tänka mig någon av de klockorna som sagt. :)
 

Andado

Omega
Vet inte om jag riktigt förstod men kör på en egen variant i så fall, håll till godo.
Lite udda/ovanligare varianter till Sub-C (samtliga som jag skulle kunna tänka mig), behöver inte överensstämma med era åsikter. :)

Blancpain Bathyscape
Blancpain-bathyscaphe-4.jpg


Bremont supermarine
Bremont-Supermarine-500-9.jpg


Girard-Perregaux Sea Hawk
Girard-Perregaux-Sea-and-Chrono-Hawk-watches-1.jpg


Jag gillar dykare, stryktåliga osv.
Blancpainen är vansinnigt snygg!
 

jbbs

Omega
Söker ett kermit alternativ! Alltså svart tavla och grön bezel. Redan kikat på glycine combat men siffrorna på urtavlan gör mig skeptisk. Steinhart är inget alternativ.


Yobokies har gjort en mod på en SKX033. Gillar personligen inte visarna, men det kan man ju alltid byta ut.
IMG_6547.jpg
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Vad finns det för gmt klockor? Söker efter varianter med 24h visning på bezelen. Tycker inte jag hittar nått skoj (förutom rolex gmt och exp2 då)
 
Topp