• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Alternativ till easylink

JAH42

Friends of KS
Köpte en 39 mm Rolex Explorer i början på sommaren och haft den i stort sett uteslutande sedan dess.
Jag kan konstatera efter värmeböljan att jag troligen inte kommer att köpa en klocka utan möjlighet
med enkel och snabb justering av länken igen. Gummi är ok men jag blir ganska svettig av det och jag föredrar
metallänk rent visuellt.

Så, finns det fler alternativ än Rolex som har möjligheterna som easylink och glidelock erbjuder?

Mvh JAH42
 

john b

Rolex
Seiko sbdx001 (Marine master) har ett riktigt smart justerbart länklås. Där en förlängningsbit glider in och ut smidigt.

Glashuttes sportklockor har en smart dold verktygsfri mikrojustering i länklåset.
 

Rockenfeller

Panerai
2-Faktor
Omega ska ha släppt en ny justering på nya releasen av SM 300 som kommer till hösten. Inte sett den själv än dock...
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Kan det finnas någon bättre lösning rent funktionellt än på Tudor Pelagos?

Har inte ägt någon, men klämt på den, och tycker det verkar riktigt smidigt.

image.jpg
 

JAH42

Friends of KS
Tack för tipsen!
SMP med ett vettigt lås hade varit gött.
Glashutte såg riktigt fina ut men tyvärr inte i min prisklass
 
Topp