• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Alternativ till Tudor Black Bay?

Vilken av följande dykare har du/ skulle du vilja ha


  • Totala väljare
    117

Ernesto

Patek
2-Faktor
Min opartiska röst.
image.jpg
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Av dessa har jag SMPn och POn. Sett på dina val hade jag valt POn (2500 för att den är lägre och mer klassisk i sitt utförande).
Sedan har jag ju en 79190 så det förklarar varför jag inte är så impad av BBn. Första gången jag klämde på den blev jag överraskad över hur stor och klumpig den kändes, men det är nog för att jag jämför med min gamla Sub.
SOH klarar jag inte av, främst pga avsaknaden av tydlig markering och lysplupp på dykringen, då jag faktiskt dyker med mina klockor.
Ja, jag gillar dykare, och jag har många fina till! ;)
image.jpg
image.jpg
image.jpg
 
Kan du få in en Omega PO med 8500 verket så är väl det det bästa valet, dock inte det roligaste kanske men säger det ändå....
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!

F-L-P

Panerai
Många bra alternativ men jag har ju bestämt att sommaren 2014 är doxa sommaren så om du vill ha en svart tavla:
DOXA_1004.jpg

Shark hunter

Annars är ju doxa och orange en klassiker, kanske en vintage 300?
amir06.jpg


Forskning har förövrigt visat att orangea tavlor ökar liggfaktorn på en klocka med 48%, samt att bead of rice länkar minskar risken för att få hem ett fulragg kl kvart i tre till endast en fjädedel. Så köp en Doxa.
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Strikt inom budget är det rätta svaret så här:
1 smp med svärdvisare, sjukt cool.
2 planet ocean 2500
3 tudor pelagos

Liiite över budget är det självklart

Omega PO 8500 alt rolex sub 14060.

Så, lås tråden.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Lyssna nu här!

BC FF (speciellt i guldversionen 18k)
IWC Aquatimer Brons

Ok. Båda kanske ligger lite över budget. Men snygga är dom.

Annars är förslaget Oris dykkockor, stabila pjäser som tål lite vatten.
"Lite över budget". Är du full eller? Har inte sett en FF för under 40'

Edit: Såg ditt svar ovan nu.
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Testade precis en BB, rolig klocka. Känns gedigen och välarbetad i princip klass med PO men inte lika robust!
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Försök hitta en sådan för samma pris som en Black Bay!
BB listar på 27k? Vet flertal som köpt PO 8500 LNIB för 25k. Ett solklart val. BB är fin givetvis, speciellt för sitt listpris. Klämde på en och blev imponerad, främst av den blåa. Mycket bra klocka för de pengarna.
 

Dr Stein

Cartier
Nu har jag inte klämt på den själv, men jag gillar Seiko SBDX001:
https://klocksnack.se/threads/recension-av-seiko-marinemaster-sbdx001.367/
8000101595_437aedae6b_b.jpg

Snodde första bilden från recensionen, hoppas det är okej för 80talisten

Mitt val hade troligen blivit Seikon, mitt andrahandsval hade varit en PO med 8500-verk. Kändes väldigt bra på armen och andrahandspriserna har trillat ner en hel del :)

Den där är i min ägo nu för tiden, och jag älskar den. Stilren, skön känsla, grym kvalitet och lite ovanlig. Blir glad varje gång jag ser den. :happyhappy:

Men tycker även att Tudor BB, den röda, är tokcool. :)
 
Topp