• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Alternativt armband till OMEGA SMP.

Jonte73

Audemars
Länken är ju den skönaste och snyggaste som finns enl mig.
Varför bära den på något annat ?

Och allvarligt bär ni verkligen dykare på läder ?
Det funkar ju inte på riktigt om man dyker med grejorna alltså !
 

Biffbert

Cartier
Länken är ju den skönaste och snyggaste som finns enl mig.
Varför bära den på något annat ?

Och allvarligt bär ni verkligen dykare på läder ?
Det funkar ju inte på riktigt om man dyker med grejorna alltså !
Njaaa föll aldrig så hårt för länken även om den är bekväm som fan. Gäller dock bara att ha några andra dykare så går det utmärkt att använda omegan till annat :)
 

Jonte73

Audemars
På många klockor instämmer jag men inte på omegan, ska nog snarare leta upp nåt festligt gummi till sommaren. Om jag inte ändrar mig såklart!
Visst är det så! Och tur är väl det :)
Gummi absolut, och varför inte ett slitet nato, funkar ju i sjön också .

Är fostrad i en annan skola där funktionalitet och " rätt grejer för verksamheten " gäller.
Därav allergin mot tex läder på en dykare, det är helt enkelt inte praktiskt .

Men gärna ett schysst läder på mina dressare.

Och varför skaffar man en klocka där man inte gillar länken ? Konstigt tycker jag.
 

Biffbert

Cartier
Gummi absolut, och varför inte ett slitet nato, funkar ju i sjön också .

Är fostrad i en annan skola där funktionalitet och " rätt grejer för verksamheten " gäller.
Därav allergin mot tex läder på en dykare, det är helt enkelt inte praktiskt .

Men gärna ett schysst läder på mina dressare.

Och varför skaffar man en klocka där man inte gillar länken ? Konstigt tycker jag.
Det var nog mer så att jag tröttnade på länken än att jag inte gillade den från början... byter smak rätt ofta så det är sånt jag får räkna/leva med [emoji1]
 

M021

Rolex
2-Faktor
Kan inte ett tjockare perlon vara ett alternativ? Tänkte själv prova ett till min 116613, gillar strukturen.
 

Bruset

Panerai
Funkar även med vanliga tunnare perlon tycker jag.
image.jpg
 

Bruset

Panerai
Då ska vi se. Ger mig på en mindre recension..
Köpte ett Bonetto via e-bay som kom på fyra dagar, bra! Kommer inte ihåg modellnumret nu men kan kolla imon om nån är intresserad.
Nöten för är ett bra gummi är kvaliteten, o där finns det inget att klaga på. Damm-avstötande o helt ok spänne. Vaniljdoften vete fan vad jag tycka om. På bakfyllan är det ingen höjdare
Plus: ligger dikt an mot boetten utan glipa eller att man måste tvinga på bandet. Perfekt!
Tjockleken som är bra i förhållande till bandhornen vilket iaf jag tycker gör mkt för helhetsintrycket (se bild nedan).
Rimligt pris.
Minus: möjligen något långt om man har smala handleder. Kollade detta noga innan jag köpte och detta är deras kortaste. Funkar dock!
Summa sumarum; bra köp! Detta kommer att användas flitigt!
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    103.6 KB · Visningar: 91

Biffbert

Cartier
Då ska vi se. Ger mig på en mindre recension..
Köpte ett Bonetto via e-bay som kom på fyra dagar, bra! Kommer inte ihåg modellnumret nu men kan kolla imon om nån är intresserad.
Nöten för är ett bra gummi är kvaliteten, o där finns det inget att klaga på. Damm-avstötande o helt ok spänne. Vaniljdoften vete fan vad jag tycka om. På bakfyllan är det ingen höjdare
Plus: ligger dikt an mot boetten utan glipa eller att man måste tvinga på bandet. Perfekt!
Tjockleken som är bra i förhållande till bandhornen vilket iaf jag tycker gör mkt för helhetsintrycket (se bild nedan).
Rimligt pris.
Minus: möjligen något långt om man har smala handleder. Kollade detta noga innan jag köpte och detta är deras kortaste. Funkar dock!
Summa sumarum; bra köp! Detta kommer att användas flitigt!
Kolla gärna modellnr, var ju tokfett! :) fanns det i olika färger?
 

POO

Panerai
Dyrt? Är du rolig? Ett originalgummi från Omega kostar väl över 2000kr?

Här är en bild på ett Hirsch performance. Sjukt bra gummi!
6DE0F4DB-39D8-45E0-B80E-35BDE53296C9_zps2ywzy2q6.jpg

Blev mest chockad, har alltid tänkt mig Hirsch som riktigt prisvärt.
Fråga mig inte vad jag tycker om dårarna som köper apfula gummin för ockerpriser till sina rollar... Detta ser ju trevligt ut iaf. Ett omeganato kostar visst också 2', så ett gummi för samma slant är kanske ett fynd.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Blev mest chockad, har alltid tänkt mig Hirsch som riktigt prisvärt.
Fråga mig inte vad jag tycker om dårarna som köper apfula gummin för ockerpriser till sina rollar... Detta ser ju trevligt ut iaf. Ett omeganato kostar visst också 2', så ett gummi för samma slant är kanske ett fynd.
Har Hirschläder för 1600kr+ ett vikspänne för 2000kr på en av mina SEIKOs, Det du. :D

Antar att du syftar på rubberb. Visst kan priset tyckas löjligt, men de sitter bra och är snygga+ sköna. När har man inte fått vad man betalar för liksom. Bra grejer kostar (oftast). Get used to it. :)

Gummit ovan är riktigt bra. Går inte att jämföra med ett standardgummi för 200kr.
 

CLT

Rolex
Blev mest chockad, har alltid tänkt mig Hirsch som riktigt prisvärt.
Fråga mig inte vad jag tycker om dårarna som köper apfula gummin för ockerpriser till sina rollar... Detta ser ju trevligt ut iaf. Ett omeganato kostar visst också 2', så ett gummi för samma slant är kanske ett fynd.
Omega natot kostar väl 1100kr?

Gummibandet är lite dyrare än 2k har jag för mig. Kostar väl runt 6k för gummi/viklås?..
 
Topp