• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Amant Watches?

patekaholic

Breitling
@JLW
Eftersom det är ett nytt klockmärke undrar jag om någon annan har testat dom eller kommit i kontakt med dom på något sätt?
Jag är en intresserad klockälskare som tyvärr inte äger en Patek än så länge men som så många andra drömmer om en.
Tacksam för feedback.
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
@JLW
Eftersom det är ett nytt klockmärke undrar jag om någon annan har testat dom eller kommit i kontakt med dom på något sätt?
Jag är en intresserad klockälskare som tyvärr inte äger en Patek än så länge men som så många andra drömmer om en.
Tacksam för feedback.
Härligt! Nej jag har ingen erfarenhet av dem. Mitt tips till Dig är att spara till något lite mer rotat innan du köper en parfymklocka i mängden, finns mycket stöd och info att få på detta forum om vägen till rätt klocka! Här hittar du dessvärre ingen hjälp med det märket du har länkat.
 

Jimpa

Panerai
Hittar inget om urverk heller. Dom verkar fokusera på sin "lyxiga design" och inte så mkt på innehållet, klockälskare kallar dom sig men känns som dom inte får många höjda ögonbryn vad det gäller de flesta på klocksnack, kanske passar ts såklart.
 
Senast ändrad:

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Gav typ 5 träffar på Google, ser inte att dom presenterar urverk på hemsidan? Bondfångeri?

Hittar inget om urverk heller. Dom verkar fokusera på sin "lyxiga design" och inte så mkt på innehållet, klockälskare kallar dom sig men känns som dom inte får många höjda ögonbryn vad det gäller de flesta på klocksnack, kanske passar någon såklart.

Tänkte vänta till TS helt "plötsligt" hittat de och postat. Men det låg under additional info:

Edit: Det är inte mycket info:D

Screen Shot 2015-10-15 at 5.24.36 PM.jpg
 

noxela

Omega
@JLW
Eftersom det är ett nytt klockmärke undrar jag om någon annan har testat dom eller kommit i kontakt med dom på något sätt?
Jag är en intresserad klockälskare som tyvärr inte äger en Patek än så länge men som så många andra drömmer om en.
Tacksam för feedback.

Feedback på vaddå? På dina drömmar om Patek? Eller feedback på en katalogklocka med ett hittepånamn som inte finns att köpa? Du underskattar nog medlemmarna på detta forum.
 

patekaholic

Breitling
Som sagt så ville jag bara ha en objektiv feedback på detta varumärke i jämförelse med andra i detta prissegment. Som student i dagsläget kan jag enbart drömma om Patek.
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Ett unikt märke med MYCKET BRA kvalitet för pengar à. Köp en av varje och sälj för tiodubbla priset om några år när de är mer populära än Rolex.
TS kan alltså gärna ta åt sig information och lärdom om de märken och modeller medlemmarna kan mycket om.

Yonsson är den enda medlemmen som kan ge en första prognos om Amant för tillfället, så hans råd tas på egen risk. :baby:
 
De blå vågorna på urtavlan måste spegla Stockholms skärgård och det japanska kvartsverket är nog en symbol för Stockholms kärlek till sushi. Namnet skulle nog bara låta lite lyxigt som en hyllning till den extravaganta sidan av huvudstaden.

Älskar märken med lokalt arv.
 
Senast ändrad:

mps

Cartier
Spontant känns det som ännu ett märke som försöker sig på Daniel Wellington stuket.
Alla dessa "stilrena klockor" med "lyxig kvalitet" som poppar upp.
Det roliga är att de uttrycker sig som det är värdens mest unika klocka någonsin.
Vore kul om de vågade sig på något annorlunda.
Enda märket av de nya svenska jag känner att jag kan lägga en slant på är Triwa.
Tatuerade remmar, Skulltuna boett, mesh, länk, rem.
De har lite variation och känns faktiskt kul.
 

Cryssarn

Rolex
GRYM reklamfilm dom hade där på sidan ;p
men för att ge lite konstruktiv kritik så önskar jag att fler kunde följa Knut Gadds exempel. vara helt öppen med sina intentioner, presentera sig och skippa snacket om att bli inspirerad olika städer.
 
Topp