• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Amplitud på Omega 2500C verk

rogart-63

Patek
Var hittar man vilken amplitud ett Omega verk skall ligga inom för att vara fräscht . Ett Omega 2500C verk som har en svängning på 25200 Hz .Liftanglen hittade jag på nätet som är 38 Grader . Kör man Timegraphern på 52 grader som är det så är amplituden över 300 men skruvar jag ner till 38 grader sjunker den till 175 grader . Beaterror på 0,6 och avikelse mellan +3 -0 sek per dygn . Har inte öppnat klockan utan bara lagt den på Timegraphen med baklocket neråt .
 

Apansson

Torpare
Tror att du behöver en speciell timegrapher med inställning för co-axial för att det skall bli rätt. Du kan ju alltid ringa rob e och fråga annars!
 

Jonulf

Audemars
2-Faktor
Tyckte jag såg det på omegas hemsida under operating instructions. PDF-format, alternativt så kanske det står i manualen till klockan?
 
Topp