Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Amplitud på Omega 2500C verk

Diskussion i 'Diskussion' startad av rogart-63, 2 augusti 2014.

1. rogart-63
    Trådstartare

rogart-63 Biskop

Från:
    Vettet.
    Var hittar man vilken amplitud ett Omega verk skall ligga inom för att vara fräscht . Ett Omega 2500C verk som har en svängning på 25200 Hz .Liftanglen hittade jag på nätet som är 38 Grader . Kör man Timegraphern på 52 grader som är det så är amplituden över 300 men skruvar jag ner till 38 grader sjunker den till 175 grader . Beaterror på 0,6 och avikelse mellan +3 -0 sek per dygn . Har inte öppnat klockan utan bara lagt den på Timegraphen med baklocket neråt .

2. rogart-63
    Trådstartare

rogart-63 Biskop

Från:
    Vettet.
    Drog upp den ordentligt och då ökade amplituden till 284 grader. Beaterror minskade till 0,3. Samma avvikelse.

3. djanbin

djanbin Bonde

Klarar Timegraphen co-axial verk? De låter helt annorlunda från vanlig ankargång.

4. Aboynamedsue

Aboynamedsue Friends of KS

Från:
    O
  5. Apansson

Apansson Torpare

Från:
    förorten
    Tror att du behöver en speciell timegrapher med inställning för co-axial för att det skall bli rätt. Du kan ju alltid ringa rob e och fråga annars!

6. rogart-63
    Trådstartare

rogart-63 Biskop

Från:
    Vettet.
    Nä det är möjligt. Vill bara få mig en uppfattning om hur den går. Får läsa på lite.

7. Jonulf

Jonulf Biskop

Från:
    Stockholm
    Tyckte jag såg det på omegas hemsida under operating instructions. PDF-format, alternativt så kanske det står i manualen till klockan?

rogart-63 gillar detta.
  8. China

China Guest

Timegrapher 1000 klarar Omega 2500C utan några problem.:)

Mer om kalibern;

http://www.fildirekt.se/dl/1407046344.pdf

9. rogart-63
    Trådstartare

rogart-63 Biskop

Från:
    Vettet.
Mårtenssons ur Brookfield