• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

An Interview With Jocke: Man Behind the Amazing Rolex Pictures

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Han är säkert supertrevlig som person, men jag tycker Jockes bilder är helt platta och döda. Går inte ens in på hans bildtrådar längre. Bara för att klockan är i skärpa och man slänger in lite props betyder inte det att bilden är bra. Jämför med exempelvis Botvidssons bilder där ljuset tas tillvara och där klockan poppar på ett helt annat sätt.
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Vackra bilder. Kanske lite väl mycket "PR-broschyr-foton" dock. Photoshop är ok om det görs rätt. Generellt sett så gillar jag välkomponerade bilder med amatör-känsla bättre.
 

paradis

Audemars
Att han är duktig , det är han. Fast på rätt många av bilder tycker jag man ser att dom är inte riktigt ,naturliga. Lite stela, men det är väl när han ska förbättra med Photoshop.
 

Camo00

Patek
Är det ens fotat med en kamera, eller bara animerat..?!

Fina tecknade bilder att titta på! Inte så mycket fotografering inblandat...

resting_rock.jpg
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Lökiga enligt mig men samtidigt är jag inte någon vidare fotograf så ska inte säga så mycket...
 

Mr Chance

Kalmar
Jockes bilder är lite som en dokusåpa, speglar verkliga ting (människor i dokusåpan) på ett overkligt och konstlat sätt. Trista bilder, helt enkelt.
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Nja, får lite fanart till valfritt dataspel vibbar.. Men kul att han tar sig tid
 

john b

Rolex
Tycker alla som gnäller skall fixa fram egna foton och jämföra.

Många uppskattar tydligen hans bilder och han intervjuas på purists (tufft), vilket är rätt stort.

Var glada för att någon uppmärksammas för sitt engagemang istället för att mesgnälla att bilderna inte ser ut som de gör i era Cartier-Bresson-böcker
 

ScubaKing

Audemars
Tycker alla som gnäller skall fixa fram egna foton och jämföra.

Många uppskattar tydligen hans bilder och han intervjuas på purists (tufft), vilket är rätt stort.

Var glada för att någon uppmärksammas för sitt engagemang istället för att mesgnälla att bilderna inte ser ut som de gör i era Cartier-Bresson-böcker


Jag tror alla gillar bilderna Jocke tar. Men det är ju ett forum med rätt högt i tak (oftast), även folk som inte håller med eller har andra preferenser och åsikter måste ju få säga sitt eller? Det är ju det som skapar ett forum, olika åsikter och diskussion.
 

john b

Rolex
Jag tror alla gillar bilderna Jocke tar. Men det är ju ett forum med rätt högt i tak (oftast), även folk som inte håller med eller har andra preferenser och åsikter måste ju få säga sitt eller? Det är ju det som skapar ett forum, olika åsikter och diskussion.

Det blir ett trevligare forum om folk uttrycker sig lite mer nyanserat tror jag.
Klart alla får skriva vad de vill. Jag blev bara plötsligt akut trött på trista gnällrövar som klagar utan att själva presentera något mer kreativt än glada ketchupgubbar på sina hamburgare.
 

JohannSebastian

Panerai
2-Faktor
Jag gillar verkligen Jockes bilder och tycker som sagt att det är kul att han tar sig tid, kul med intervju hos Purists.

Men alla får ju förstås tycka vad de vill... ;)

/Klocksebbe
 

Jörgen N

Omega
Tycker alla som gnäller skall fixa fram egna foton och jämföra.

Många uppskattar tydligen hans bilder och han intervjuas på purists (tufft), vilket är rätt stort.

Var glada för att någon uppmärksammas för sitt engagemang istället för att mesgnälla att bilderna inte ser ut som de gör i era Cartier-Bresson-böcker


Bra där !!!!
 

POO

Panerai
Tycker alla som gnäller skall fixa fram egna foton och jämföra.

Många uppskattar tydligen hans bilder och han intervjuas på purists (tufft), vilket är rätt stort.

Var glada för att någon uppmärksammas för sitt engagemang istället för att mesgnälla att bilderna inte ser ut som de gör i era Cartier-Bresson-böcker


Undrar hur det låtit om det var någon härifrån som tagit bilderna istället?
 

Mr Chance

Kalmar
Tycker alla som gnäller skall fixa fram egna foton och jämföra.

Många uppskattar tydligen hans bilder och han intervjuas på purists (tufft), vilket är rätt stort.

Var glada för att någon uppmärksammas för sitt engagemang istället för att mesgnälla att bilderna inte ser ut som de gör i era Cartier-Bresson-böcker

Vilket idiotiskt inlägg! Jag visste inte att man var tvungen att "kvala" in med egna bilder för att kunna presentera en negativ åsikt om någon annans bilder. Jockes bilder är strålande rent tekniskt och han är superduktig i PS men det blir liksom inget liv i bilderna, platta och tråkiga tycker jag.
Men, visst, jag kan posta en egen bild som jag tycker är intressantare än många av Jockes bilder.
IMG_0136.JPG
 

john b

Rolex
Vilket idiotiskt inlägg! Jag visste inte att man var tvungen att "kvala" in med egna bilder för att kunna presentera en negativ åsikt om någon annans bilder. Jockes bilder är strålande rent tekniskt och han är superduktig i PS men det blir liksom inget liv i bilderna, platta och tråkiga tycker jag.
Men, visst, jag kan posta en egen bild som jag tycker är intressantare än många av Jockes bilder.

Trots att du tycker jag skrev ett idiotiskt inlägg gör du exakt som det står i det. Mycket bra.

Fräsigt och snyggt foto.
 

klockodile

Dundee
2-Faktor
Jockes bilder på Purists väckte mig rejält för många år sedan. Fick mig att bli riktigt intresserad av klockor igen.

Vackert och kul att han får cred för sitt intresse!
 
Topp