• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

An Interview With Jocke: Man Behind the Amazing Rolex Pictures

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Tycker alla som gnäller skall fixa fram egna foton och jämföra.

Många uppskattar tydligen hans bilder och han intervjuas på purists (tufft), vilket är rätt stort.

Var glada för att någon uppmärksammas för sitt engagemang istället för att mesgnälla att bilderna inte ser ut som de gör i era Cartier-Bresson-böcker
Trams!
Undrar hur det låtit om det var någon härifrån som tagit bilderna istället?
För här grälar vi aldrig med varandra menar du...?
Jag tror alla gillar bilderna Jocke tar.
Sorry, men det var flera år sedan jag tröttnade på hans tok-retushade bilder. Vintage Rolex med servicetavla på rostigt motorblock? Lika spännande som Volvoreklam i fyrfärg.
 

john b

Rolex

Undrade om inte lite mer KS-adel skulle rycka ut.
Skönt att det skedde med sedvanlig korthuggen och nedlåtande formulering.

Citerar fan mig själv nedan:

Det blir ett trevligare forum om folk uttrycker sig lite mer nyanserat tror jag.
Klart alla får skriva vad de vill. Jag blev bara plötsligt akut trött på trista gnällrövar som klagar utan att själva presentera något mer kreativt än glada ketchupgubbar på sina hamburgare.
 

POO

Panerai
För här grälar vi aldrig med varandra menar du...?


Knappt.

Personligen är jag så trött på klockbilder i allmänhet att jag skulle kunna spy nästa gång jag ser en iphonebild med lite filter, oskärpa och en fräsig bil i bakgrunden.
Jag har aldrig förstått grejen med att fota klockor alls egentligen men han har ju uppenbarligen talang för något och det är väl kul att en svensk "klockprofil" får lite uppmärksamhet, sen att det är "fel" forum är väl inget att hänga läpp över.
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Undrade om inte lite mer KS-adel skulle rycka ut.
Skönt att det skedde med sedvanlig korthuggen och nedlåtande formulering.

Citerar fan mig själv nedan:

Det blir ett trevligare forum om folk uttrycker sig lite mer nyanserat tror jag.
Klart alla får skriva vad de vill. Jag blev bara plötsligt akut trött på trista gnällrövar som klagar utan att själva presentera något mer kreativt än glada ketchupgubbar på sina hamburgare.
Trams
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Kan du inte utveckla vad som är tramsigt istället för att bara vara otrevlig och barnslig?
Tja, kan du citera dig själv så kan väl jag. Det är trams att man på ett diskussionsforum uppmanas prestera egna bilder för att ha rätt att uttrycka en åsikt om andras.

Vad gäller kravet på nyansering så kan du ju läsa vad folk skrivit i stället för gnälla över att andra är gnällrövar. De flesta som inte hyllat Jockes bilder uttrycker väl ganska väl varför de inte gillar dem?
Vad gäller att jag skulle tillhöra en "KS-adel" som "rycker ut" så får du gärna utveckla dig. Det låter onekligen som att du tar dig själv på ett ganska stort allvar om du tror att jag rycker ut till någons försvar när jag tycker att du är tramsig.
 

john b

Rolex
Tja, kan du citera dig själv så kan väl jag. Det är trams att man på ett diskussionsforum uppmanas prestera egna bilder för att ha rätt att uttrycka en åsikt om andras.

Vad gäller kravet på nyansering så kan du ju läsa vad folk skrivit i stället för gnälla över att andra är gnällrövar. De flesta som inte hyllat Jockes bilder uttrycker väl ganska väl varför de inte gillar dem?
Vad gäller att jag skulle tillhöra en "KS-adel" som "rycker ut" så får du gärna utveckla dig. Det låter onekligen som att du tar dig själv på ett ganska stort allvar om du tror att jag rycker ut till någons försvar när jag tycker att du är tramsig.

Tack för förtydligandet. Jag tycker fortfarande att det är rimligt med lite mer nyanserade inlägg på ett forum där medelåldern är högre än 16.

Ang uttalandet om KS-adel så var det en effekt av att tidigare när frågan om uppförande och beteenden på forumet lyfts eller nämnts av mig så har både admin och adel uppmanat mig till rättning i ledet eller lämna.
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Alla har sin stil.
Han har en tanke och ett sätt att presentera sina bilder, han följer sitt tema och gör det bra.
Sen kanske det inte tilltalar alla.

Sen har jag lite svårt för konstlade bilder, för mkt photoshop etc.
Likt överdrivna bröstoperationer, kan ge en tillfällig kittling, men funkar inte i längden.
Sen kan fortfarande kirurgen/fotografen vara sjukt skicklig.
 
Topp