• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Andra försöket; Paketöppning - Camille Fournet

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
image.jpeg

Jag har länge velat köpa ett lyxigt band till min JLC, även om bandet från Hadley-Roma funkar fint så fransar det lite (se bild ovan) samt är 22mm medan bandbredden på klockan är 21mm.

image.jpeg

CF (Camille Fournet) tillverkar handgjorda klockband och de tillverkar originalband åt bland annat JLC (gissar att de även gör Zeniths band). CF sägs därmed vara en av de absolut bästa bandtillverkarna som finns att tillgå.

image.jpeg

Via deras hemsida går det att måttbeställa band utifrån sina egna preferenser. Jag började leka med tanken på ett canvas likt det från Hadley Roma fast med exakt de mått jag ville ha och med samma form som mitt originalband (böjda ändar, cool "tropic" avslut). "Brushed canvas" verkade vara ett lämpligt materialval utifrån googlebilder på just "brushed canvas".

image.png

Efter nån whiskey (eller två) beslutade jag mig för att slå till. 1500kr för ett handgjort canvas, SJUKT BRA IDÉ! Klart jag måste ha ett sådant! Fan, 200kr i frakt, skit samma, måste ha! Köpt!

image.jpeg

Idag kom paketet med FedEx. Ett litet kuvert med kvitto samt ett med bandet.

image.jpeg

En liten folder och ett fodral.

image.jpeg

Är man galen nog att beställa ett band för samma pris som en SEIKO skx007 så tror jag man vet hur man byter band, men tack!

image.jpeg
image.jpeg

:mad: Satan, ett dressband, snyggt men tyget ser ju ut att passa till kostym eller till och med komma från en kostym. :D Nu återstår väl bara att sälja det eller lägga det i lådan och bli lite halvgrinig varje gång man ser det. :D
 

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
Vad hääääände? Det är alltså slutprodukten? Tycker mig ha hört många tala gott om CF här.

Edit: Alltså, finishen.
 

pnt

Rolex
2-Faktor
Funderar på att beställa ett extra band till min JLC som förhoppningsvis dyker upp imorgon från CF men ska se till att välja med omsorg då :D
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor

Xalle

Audemars
2-Faktor
Trist att det inte blev som du tänkt dig. Men kan du förtydliga är detta ett brushed canvas enligt CFs preferenser eller beställde du fel?
 

Simpatico

Rolex
En smula oväntad "Aha-upplevelse" det blev där.
Som du nämnt snyggt band men då till en annan klocka.
Tror detta bandköpet kommer sorteras in under "Ocrap fliken" i köppåfyllan-foldern.
 
Topp