• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Andra försöket; Paketöppning - Camille Fournet

bjrn

Panerai
2-Faktor
Det är inte lätt att beställa material och färg via datorn, som du precis har upplevt.
Mitt band från CF blev inte heller som jag förväntade mig det, även om jag är nöjd med bandet....fattas bara annat för jag fick lägga på ytterligare någon krona.....så det var bara att gilla läget när bandet blev lite långt...;)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ni kanske trodde detta var över, nej nej nej, långt ifrån. Jag började maila med kontakten på Camille Fournet som meddelade att det finns ballistiskt nylon att tillgå trots att det inte finns på hemsidan.
image.jpeg


Självklart högg jag som en kobra. Tanken blev nu att få till ett band som var likt det jag beställde fast i rätt material.

image.jpeg

Camille Forunet gör ju som sagt banden till JLC så detta borde vara samma material som de använder till JLC Deep Sea Chronograph tillverkad i keramik (Cermet).

Jag ändrade följande:
1: 0,5mm tjockare.
2: Längsgående sömmar.
3: Nytt material

Idag kom det!
image.jpeg
image.jpeg

Eftersom originalbandet är 21/20mm och detta 21/18mm passar inte originalspännet. Som tur är fick jag köpa ett Tropikspänne av @theargonaut (tack!), hade jagat ett bra tag och de är inte direkt lätta att hutta, speciellt inte lösa.

Ikväll åker bandet på, slänger upp lite bilder imorgon när det är monterat. Nu verkar bandet i alla fall ha blivit exakt som jag önskade. 1 månad och totalt 2750kr senare. ÄNTLIGEN!
 
Senast ändrad:

Vesper

Rolex
Snyggt! Måste skaffa nytt till min då orginalbandet är skräp, enligt JLC så är det tydligen rimligt att man ska köpa ett nytt band var 20:e månad...
 

Vesper

Rolex
Vore väl inte så konstigt om man använder klockan varje dag...
Hade man gjort hällorna av samma kalvskinn som bandet hade det funkat bättre, nu är det bara taskig kvalité och dåligt materialval överlag. Borde ha varit gummi eller Nato från första början eller varför inte ett sådant du precis köpt :) Ska tilläggas att jag inte duschar med klockan.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Satte på bandet nu, riktigt stelt precis som originalbandet var när jag först satte på det. Det sitter nästan som en länk. Tror jag kanske skulle valt 0,5mm tunnare men skit samma, nu får det bli detta. Det ser rätt hårt och "dykigt" ut. Det är inte heller lika kurvat i ändarna som originalet även om jag valde kurvade ändar och använder originalstiften.

Riktigt skönt med 21/18mm istället för 21/20mm som på originalbandet. Slänger upp lite bilder imorgon.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ser riktigt bra ut! Hoppas det är lika skönt på som det är snyggt.
Inte ens nästan men det blir nog snart. Originalbandet och detta är stenhårt när de är nya. Misstänkerattt detta mjuknar upp lagom mycket om någon vecka eller efter en dusch. Det blev ruggigt bra med spännet så tack för det!
 
Senast ändrad:

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Ni kanske trodde detta var över, nej nej nej, långt ifrån. Jag började maila med kontakten på Camille Fournet som meddelade att det finns ballistiskt nylon att tillgå trots att det inte finns på hemsidan.
image.jpeg


Självklart högg jag som en kobra. Tanken blev nu att få till ett band som var likt det jag beställde fast i rätt material.

image.jpeg

Camille Forunet gör ju som sagt banden till JLC så detta borde vara samma material som de använder till JLC Deep Sea Chronograph tillverkad i keramik (Cermet).

Jag ändrade följande:
1: 0,5mm tjockare.
2: Längsgående sömmar.
3: Nytt material

Idag kom det!
image.jpeg
image.jpeg

Eftersom originalbandet är 21/20mm och detta 21/18mm passar inte originalspännet. Som tur är fick jag köpa ett Tropikspänne av @theargonaut (tack!), hade jagat ett bra tag och de är inte direkt lätta att hutta, speciellt inte lösa.

Ikväll åker bandet på, slänger upp lite bilder imorgon när det är monterat. Nu verkar bandet i alla fall ha blivit exakt som jag önskade. 1 månad och totalt 2750kr senare. ÄNTLIGEN!
Så du specialbeställde ett till band men missade vilken mm spännet hade?


















HAHAHAHAHAHAHAHA.
:)
 

Smulan

Rolex
Ni kanske trodde detta var över, nej nej nej, långt ifrån. Jag började maila med kontakten på Camille Fournet som meddelade att det finns ballistiskt nylon att tillgå trots att det inte finns på hemsidan.
image.jpeg


Självklart högg jag som en kobra. Tanken blev nu att få till ett band som var likt det jag beställde fast i rätt material.

image.jpeg

Camille Forunet gör ju som sagt banden till JLC så detta borde vara samma material som de använder till JLC Deep Sea Chronograph tillverkad i keramik (Cermet).

Jag ändrade följande:
1: 0,5mm tjockare.
2: Längsgående sömmar.
3: Nytt material

Idag kom det!
image.jpeg
image.jpeg

Eftersom originalbandet är 21/20mm och detta 21/18mm passar inte originalspännet. Som tur är fick jag köpa ett Tropikspänne av @theargonaut (tack!), hade jagat ett bra tag och de är inte direkt lätta att hutta, speciellt inte lösa.

Ikväll åker bandet på, slänger upp lite bilder imorgon när det är monterat. Nu verkar bandet i alla fall ha blivit exakt som jag önskade. 1 månad och totalt 2750kr senare. ÄNTLIGEN!

Snyggt värre!
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Grattis! Ser grymt bra ut, hade de funnits i oliv eller khaki hade jag nog slagit till.
 
Topp