• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Andra klockan första uppackningstråden

DonDraper

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Som nybliven klockfrälst köpte jag min riktiga "finklocka" till 30-årsdagen för en månad sen. Innan detta köp kände jag att jag var tvungen att bli medlem här samt på TTT för att sondera lite och få råd och hjälp inför det köpet. Dock ledde detta till att jag började fundera på att jag även behövde en beater..så det ena ledde till det andra och jag kom fram till tre alternativ för detta:

1. Tudor Vintage Sub
2. Tudor Black Bay
3. Omega Seamastern PO

Efter en del sök och kanske en viss terrorisering av folks köp och sälj annonser här och på TTT lyckades jag på ngt sett nosa upp en klocka som ej var till salu egentligen...

Ett antal PM och ett samtal senare ledde till att jag 2 dagar senare (läs idag) kunde hämta ut en Tudor Sub 79090, jag låter nu bilderna tala för sig själva...
YRO6RvW.jpg

b4aFrW3.jpg

xEsuWr6.jpg

EVhp0sV.jpg

Etiv8Ig.jpg

aOgwfLF.jpg


Tillsist stort tack till Empa för att du gick med på att sälja trots att klockan egentligen inte var till salu :) smidigare affär går nog ej att få!
 

Snårtas

Rolex
Fett nice! Hyfsad beater. Och fullset, eller?

Stort grattis! Vet inte vad du har för "finklocka", men den där kommer nog få svårt att släppa.


Sent from my iPad using Tapatalk HD
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Trevligt. Det där är fina klockor. Empa borde inte ha låtit sig övertalas...

... Och så fick du ju en ny fin ask/box till (den tillhör nyare modeller, men det vet du säkert redan).

Ut och "beata" på!

Posta för övrigt bilder på finklockan också, så att vi får allt i ett sammanhang. Och grattis i efterskott till såväl trettioårsdag som fina klockor!

mvh A
 
Topp