• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Andra modden:Citizen promaster 0040

PCB

Audemars
efter min första mod av seiko ska371 fick jag blodad tand.
beställde därför AR safir och visare till min favoritdykare citizen 0040
så idag var det operationsdax....
004.JPG

hjärtat frilagt...
005.JPG

pressar ur orginalglaset som verkligen inte gör tavlan rättvisa...
006.JPG

dax för visarbyte,,lite besviken på 0040:s lume just i visarna,därav byte till yobokies ploungevisare
008.JPG

förra gången använde jag pincett att plocka av visarna med ,funkade det med ,men herregud va smidigt det går med en speciell visplockare!
bästa investerade 20kr någonsin:)
009.JPG

nu till det pilliga,använder liten pincett och bergeons 6767 springbar tool ,sprintverktygets profil gör det lämpligt att trycka fast visaren med...
011.JPG

014.JPG

sådär,allt på plats ,,lite kontroll/justering så att inte visarna går emot varandra,,sen är det bara att smacka ihop klockan igen.
015.JPG

016.JPG

sådär ja ,en bra klocka har blivit bättre IMHO
tavlan kommer bättre till sin rätt med ett AR safir och lumen i visarna är great!
017.JPG


FÖRE:
001.JPG


EFTER:
019.JPG

021.JPG
 
Senast ändrad:

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Snyggt jobbat! Jag kan tipsa om att ta en längre sticka, typ grillspett pinne, med en liten tape bit på spetsen för att sätta tillbaka visarna.
Jag gjorde även en "ditsättare" av en grillpinne som jag gjorde en försänkning i med en liten mejsel. Alltid lite risk att repa visarna med pincetten om den inte är i plast.
 

Fido1

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Riktigt snyggt. Bra val av visar tycker jag. Lyfte en annars redan trevlig klocka :)
 

mykie

Omega
Snyggt!
Ska också prova mig på modifiering någon gång. Ska bara hitta en lämplig kandidat och införskaffa rätt verktyg.
 
Topp