• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Andra paketöppningen

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Chronolink är en jävla fin klocka. Sitter grymt skönt på armen, fin balans mellan tyngd på boett och länk. Grattis :)
 
  • Like
Reactions: V

V

Cartier
Vilken klocka! Nog på tiden jag tar en titt på deras modeller... :).

Finns det någon AD i Skåneland? Har sett att Stjärnurmakaren har på vissa ställen men bara ett fåtal modeller.

Huke i Malmö marknadsför att de säljer S&S, men jag har tyvärr inte en aning om de har fullt sortiment.
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Grattis till en raritet!
Hur känns baksidan mot handleden? Blir det några sköna märken när man tar av klockan? :)
 
  • Like
Reactions: V

V

Cartier
Grattis till en raritet!
Hur känns baksidan mot handleden? Blir det några sköna märken när man tar av klockan? :)

Den är väldigt bekväm att ha på sig måste jag säga. Låg och läste ett tag tidigare ikväll och då när klockan tyngs så finns det en tendens till att det blir avtryck från "propellern", men absolut inget som varken stör eller irriterar.
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Den är väldigt bekväm att ha på sig måste jag säga. Låg och läste ett tag tidigare ikväll och då när klockan tyngs så finns det en tendens till att det blir avtryck från "propellern", men absolut inget som varken stör eller irriterar.
Tack för svaret, du får lägga upp en bild på propelleravbilden om den skulle bli tydlig någon gång :)
 
  • Like
Reactions: V

V

Cartier
Nice, grattis. Kan man byta tavlan själv enkelt?

Vet faktiskt inte men jag saknar hur som helst en förutsättning och det är att man är händig :) Plus att man vill ju gärna att klockan blir trycktestad efter bytet. Tror att S&S ordnar bytet för ca 6-700sek inkl trycktest.
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Grattis! Den är verkligen något speciellt.
Och coolheten när man flippar upp locket och får en helt ny klocka under. :cool:
 
  • Like
Reactions: V

TicTack

Cartier
...
Chronolinken slutade tillverkas 2013 och med tanke på S&S senaste strategibyte mot ett dyrare segment känns det utmärkt att nu äga denna klocka då de nya priserna inte är i synk med min plånbok. Att spekulera i vad som håller i framtiden är nog en smula omöjligt men känslan är ändå att jag har landat en blivande klassiker med tanke på dess udda sammansättning.
...

Jag skulle vilja säga att detta är den S&S man bör äga. Denna modellen har de inte överträffat än.
 
  • Like
Reactions: V
Topp