Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Andrahands värde Klockor - köp/sälj och tankar kring det

Diskussion i 'Diskussion' startad av Joshua3, 6 januari 2014.

1. Joshua3
    Trådstartare

Joshua3 Friends of KS

Hur tänker ni när ni köper en klocka, ska ni kunna sälja den om ni tröttnat på den eller handlar ni bara det som "ni vill ha" utan att tänka på andrahands värdet?

Jag har under 2013 köpt några enklare klockor, när jag sedan lägger ut dem till försäljning så är det svagt intresse....

Anledningen att jag kanske säljer en klocka ganska snabbt är att den helt enkelt inte var som jag trodde när jag väl handlade den. Inget känns så svårköpt som klockor, de ser ut på ett sätt på bilder och sen känns de helt annorlunda på armen..

Sen måste man väl medge att det är lite kul att byta om lite klockor, så bra ekonomi har man ju inte att man "bara" kan handla utan man måste sälja i ungefär samma takt.. :)

2. B1884

B1884 Biskop

Från:
    Göteborg
    Det finns egentligen bara ett märke som inte tappar allt för mycket... Rolex.

Personligen struntar jag i det och köper de klockor som jag vill ha :)

3. laketwig

laketwig Friends of KS

Från:
    Schaffhausen
    Visst spelar andrahandsvärdet in när man köper klocka, i alla fall om man har flera och räknar med att fortsätta köpa klockor. Det som idag känns som en keeper kan vara en flippad klocka i morgon, då något nytt hägrar. Jag har stirrat på många fina klockor under förra året (då mitt intresse vaknade på riktigt), men också insett att även om priset var bra så skulle jag kunna få problem med att sälja den om jag tröttnade. Har därför i huvudsak hållt mig till bra begagnade klockor från tillverkare som har bra anseende här på forumet, i mitt fall IWC, Glycine och Sinn. Sen kan det ju faktiskt få kosta lite att under en tid ha en klocka man tycker mycket om. Lyckas man vid försäljningen få tillbaka pengarna, eller till och med tjäna en slant, så är det bara en bonus ... ;)

4. Sond

Sond Friends of KS

Nu köper jag mest för att behålla så jag är väl fel person att svara på detta. Men en tanke är att det nu måste vara en av de sämsta tiderna att sälja en klocka. Runt jul går pengarna till julen och därefter är de slut för många.

5. andheg

andheg Friends of KS

Köper det jag vill ha! Och för oss som hänger här med ett geniunt intresse så är det som de flesta intressen att det kostar pengar (oavsett om det är bilar, klockor, golf, segling mm) och jag har inga problem att lägga dom pengar som jag skulle tappa på en klocka i vidareförsäljning under minusposten på mitt klockintressekonto.

Wii gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield