Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Andrahandsvärde på Jaeger LeCoultre?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Josef B, 16 februari 2013.

1. Hur står sig andrahandsvärdet på Jaeger LeCoultre? Är vissa modeller bättre än andra? Hur står sig tex Master Compressor?

Tack i förhand. *edit, glömde, jag som är så trevlig ;)

2. Spencer

Spencer Gustav II Adolf Admin

Tror det enklaste svaret är att fråga de som försökt sälja JLC :mrgreen:

3. Bingoraalf

Bingoraalf Biskop

Från:
    Malmö
    inte i rolex eller panerai-nivåer, men jag tycker det är okej. Man ska nog undvika att köpa dom nya iaf ^^

4. CaptainOats

CaptainOats Friends of KS

Jag är rätt förvånad över hur lite JLC man ser här och på andra ställen kontra Rolex.
    Priserna är ju nästan likvärdiga i många fall vad jag har sett, då menar jag främst deras dykarmodeller.

5. För helvete, Spencer! Sluta vara sån realist! :mrgreen:

6. jakob.dala

jakob.dala Axel Oxenstierna

Från:
    Vällingby
    Har sålt både ganska nya och vintage JLC och prisraset är ju ganska stort i början men sen hyfsat stabilt.
    Memovox vintage börjar ju bli riktigt dyrt, prisdubbling på ett par år skulle jag säga.

7. Vad anser du om Master Compressor Navy Seal? Jag får helt enkelt räkna med en ordentlig värdeminskning om jag nu köper från AD?

8. jakob.dala

Från:
    Vällingby
    Antagligen ja men rätt köpare är alltid beredd att betala när utbudet är så litet : )

9. Då är det som jag trodde. Om jag nu ska ha en JLC, då måste jag verkligen VILJA ha den, och inte nåt som man känner för stunden.

Många gånger som nån lägger ut bilder på nån JLC så höjs dem till skyarna och många klockentusiaster gillar dem skarpt, så det är skumt att de tappar så mycket i värde.

10. jakob.dala

Från:
    Vällingby
    Livet ska ju vara roligt också.
    Jag bär gärna JLC och njuter av det : )
    Alfa Romeo är ju mitt bilval trots att jag även kompletterar det med en V70.
    Har ju lite svårt att se samlarvärdet i en V70 eller 320d. Detsamma kan nog sägas om vissa större klockmärken ; )

11. leben

leben El Patrón

Reverso brukar hålla lite högre värde. Har varit sugen på en ganska länge.

12. Japp håller fullständigt med! Ska suga på karamellen och titta runt lite. Tråkigt att RobE inte har JLC bara, måste till Nymans.

13. CaptainOats

Krons ur har också tror jag

14. morrism

morrism Friends of KS

Köp, lätt den coolaste klockan som finns

15. Oddset

Oddset Borgare

Från:
    Skåne
    Krons är bra. Där köpte jag min Jlc.

16. CaptainOats

Köp den här :)
    Min drömklocka, kolla åtminstonde om dom har den inne så jag kan åka dit och flukta

17. 80talisten

80talisten I wish a could afford a real gold Rolex!

Från:
    Eskilstuna
    Kör på en :mrgreen: --->(Reservo!!)<--- :mrgreen: nä skämt och sido... Andrahandsvärdet hade inte bekymrat mig om jag vet att jag vill ha klockan.. Själv är jag som så - köper jag en klocka måste jag verkligen veta att jag vill ha den, och är den inköpt så är det för evigt.

18. Det var på Krons jag var på när jag testade Master Controllen och pratade med nån som heter Hampus/Magnus? Trevlig snubbe. När jag säger Nymans så menar jag indirekt krons med ;)

@CaptainOats

Jag har tänkt lite flyktigt på nyversionen av Deepsean faktiskt, inte med kronografen. Jag har ju provat den och den känns klart mindre än en Submariner.

19. CaptainOats

Ok

Den är ju 42 mm så borde räcka tycker man; kanske är för den inte har länk.

20. Njaa, jag tror snarare den känns mindre eftersom boetten är inte lika stor.

21. CaptainOats

Det också.
    Men 42 mm är nog lagom för mig men du är väl van vid fetare doningar med dssd o hubbis :)

Ska du prova får du gärna ta nån bild så man får se.

JLC känns moget, som en lagom gråhårig man i en äldre mint 911 och en villa i Bauhaus stil med en föredetta fotomodell till fru.

22. Nu när jag tänker efter så tror jag inte vi tänker på samma klocka :) Det är den här jag tycker är hyfsad sjyst. Den är på 40,5mm

23. max

max Dancing Queen

Från:
    Kungsholmen
    minns jag inte helt fel så har de den på nk:s klockavdelning, kan vara ute och cykla dock
    Men du måste ju lära dig att köpa lätt beggat så du slipper den första dippen :)

24. CaptainOats

Jaha, det där är vintage varianten, jag har lite svårt för fake patinan.

Gillar den jag postade mer, den har lite bättre egenskaper enligt mig, se skillnad här.

25. max

max Dancing Queen

Från:
    Kungsholmen
    Men kronograf på en deep sea?
    Dock insåg jag att den med text som du visade josef, endast säljs i staterna. Om jag inte missförstått något?
    Men europa-versionen gillar jag nog mer

Polarisen är ju inte fyskam heller

Ska nog ta en promenad imorgon om du känner för att strosa förbi nk och se om de har den inne Josef.

26. CaptainOats

Mm det där med deep sea får man nog ta med en nypa salt.

27. Spencer

Spencer Gustav II Adolf Admin

Man kan ju förenkla det, JLC är otroligt fina och välbyggda klockor med uselt andrahandsvärde. Köper du en ny har den omedelbart tappat 35-40 procent. Vet man att man skall behålla klockan så spelar det dock ingen roll.

28. Gavve

Gavve Greven

Det dåliga andrahandsvärdet beror på att JLC begagnade alltid säljs med box men utan cert på K&S

29. jakob.dala

Från:
    Vällingby
    Kan bara hålla med, min månfas hade allt och är nu såld för andra gången ; )

30. Hade lätt hängt på, men tyvärr så jobbar jag :)

Mårtenssons ur Brookfield