Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Andrahandsvärde på Sinn

Diskussion i 'Diskussion' startad av Sten, 9 augusti 2013.

1. Sten
    Trådstartare

Sten Stadsbo

Från:
    Ostrobothnia
    Ja, som rubriken lyder. Hur är det med andrahandsvärdet?
    Har en tanke på att beställa hem en, men lite knepigt då man inte testat modellen. Det kryllar liksom inte av AD här i nord.

2. JayJay

JayJay Biskop

Skulle påstå att andrahandsvärdet är bra jämfört med många andra märken. Men det beror naturligtvis på vilken modell det gäller och hur länge du har den. Sen är ju nytt alltid nytt d v s du kan nog räkna med ca 20% värdetapp direkt när du tar ut den. Sen rör det sig förhållandevis långsamt nedåt. "Bäst" verkar vara att sälja dem när de är ca 5år, då har jag sett några säljas för typ nypris minus vad en service skulle kosta (så det tycker i a f jag är bra värdebeständighet).

3. carlanton

carlanton Biskop

Det knepiga är att de är väldigt mycket dyrare i Sverige än direkt från Sinn i Tyskland. Har sett folk försöka sälja EZM3 för ungefär samma pengar som en ny kostar i Tyskland.

4. Bingoraalf

Bingoraalf Biskop

Från:
    Malmö
    Därav handlar man från Sinn.de eller classic-watch.de de skickar till Sverige båda två

5. frere

frere Biskop

Från:
    Uppsala
    Som exempel kostar U1 runt 14 direkt från sinn. Några år gamla har jag sett dem för 8-10 beroende på skick.

Mårtenssons ur Brookfield