• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Andrahandsvärde

Hej!
Är ny här på klocksnack, så skulle jag ha gjort något "fel" nu så säg gärna det!

Ska inom en snar framtid köpa min första "riktiga" klocka.

Kollar på en big Bang 44mm steel ceramic. Dock begangnad. Detta är en affär som säljer denna.

Till min fråga!
När man köper nya klockor är det ju lätt att få rabatt iaf 10% när man köper begagnat ifrån affär kan man då fråga om man kan få en viss rabatt eller är det satt pris som gäller?

Mvh
 

4cie

Rolex
2-Faktor
Det enda du riskerar är att få ett nej. Så det är bara att pruta, kör!

Edit: Brukar inte vara problem att pruta, har själv gjort det.



Som ovan, det är bara att börja diskutera priset, det värsta som kan hända är att du får ett nej.
Kolla dock vad den modellen du tänker köpa ligger på för pris rent generellt.
 

Mauritz

Rolex
Trevligt eventuellt köp. Klart du skall pruta men inte dum pruta så att säljaren blir stött.
Finns alltid lite utrymme för prut.
Ser fram emot bilder efter köp :)
 

JoakimS

Panerai
Paneristi
2-Faktor
Finns prutmån i dom flesta fall, och klockor är inget undantag. Det skulle väl vara Ica då kanske, pruta kan man nästan göra när som helst :)
 

CapTaiN-MiFFo

Konnäsör
2-Faktor
Ingenting är värt mer än vad någon är beredd att betala. Var aldrig rädd att diskutera pris, speciellt på begagnat, och klockor i synnerlighet.
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Vet inte hur likvid just den modeller är men gillar du den så kör.

Så länge du tycker om klockan så finns det inte något som är för dyrt. Sämre deals, visst. Men om du köper en klocka som du är sjukt nöjd med är det det viktiga, inte priset i sig.
 

CapTaiN-MiFFo

Konnäsör
2-Faktor
Det prisbumpas även rätt friskt på annonsforumet här. Känns nog tryggare att handla här, än att handla i vilken uraffär som helst.
 
Tack så mycket för alla svar!

Ja nu återstår att se om de blir köp! :)

Kollar dock en hel del på AP Royal oak offshore volcano, (stiger en del i pris) såklart!
Men har aldrig testat en sådan här då jag inte hittar den i Göteborg!

Någon med erfarenhet om AP/hublot. Vilken hade ni satsat på??

Mvh!
Ny i klocksnåret!
 

4cie

Rolex
2-Faktor
Tack så mycket för alla svar!

Ja nu återstår att se om de blir köp! :)

Kollar dock en hel del på AP Royal oak offshore volcano, (stiger en del i pris) såklart!
Men har aldrig testat en sådan här då jag inte hittar den i Göteborg!

Någon med erfarenhet om AP/hublot. Vilken hade ni satsat på??

Mvh!
Ny i klocksnåret!



AP, inget snack om saken. Spelar i en helt annan liga.
Tänk dock på att servicepriserna på AP kan bli rätt höga. Någon med erfarenhet av det får gärna flika in. Vet inte hur det är med Hublot.
 
AP, inget snack om saken. Spelar i en helt annan liga.
Tänk dock på att servicepriserna på AP kan bli rätt höga. Någon med erfarenhet av det får gärna flika in. Vet inte hur det är med Hublot.
Okej! Hur ofta bör man serva?
Med tanke på att jag jobbar som en sleten assistent på en särskola så är detta ett klockköp som jag väntar på i många år haha!
Men kanske skall avvakta liten och satsa på en AP istället?
Men hur känns AP på? Material osv?
MVh
 

Wollen

Mao
2-Faktor
Frågade om pris på en Hublot classic fusion i roséguld i Bangkok, bara pga prisfrågan fick jag genast 30% rabatt och skulle säkerligen gått att få ned mer.
Prutmånen beror precis som JakobZ skriver om hur likvid just den modellen är.
 

TKVF

Panerai
Såg detta när jag var där härrom dagen! Dock hade de bara lite väl dyra modeller innan, så det blev en bra bit ovan min budget tyvärr:(

Jag (personligen) är ingen fantast av varken AP eller Hublot. Finns andra ur jag gillar mer. Men vill man ha en så är det bara att spara å sedan köpa. Om man inte vill lägga sina pengar på annat.
 
Tack så jättemycket för alla svar!

Får nog ta mig en funderare på AP!

Lustigt vad man blir prisbild, när jag började kolla klockor var det beritling eller omega som var på tapeten, och nu ap? Det går upp i prisklass rätt så lätt haha...
 

garfield

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Tack så jättemycket för alla svar!

Får nog ta mig en funderare på AP!

Lustigt vad man blir prisbild, när jag började kolla klockor var det beritling eller omega som var på tapeten, och nu ap? Det går upp i prisklass rätt så lätt haha...

Välkommen ner i träsket.... Det blir bara värre...:happyhappy: Fast på ett bra sätt.
 

paradis

Audemars
Jag hoppas att du har provat en, big Bang 44mm steel ceramic. Jag tänker som första klocka ,ock 44mm. Prova innan du köper.......
 
Topp