• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Andres Lokko är ute och cyklar...

fräspaul

Breitling
Jag provocerades, jag läste, jag lugnade mig...
sista stycket:
"Han som saknar tänder och nästan alltid har ett grässtrå i mungipan. Vad har vi lärt oss av detta? En mans garderob ska innehålla exakt noll styck byfånebyxa samt att ni aldrig ska lyssna på mina tvärsäkra modeprinciper. Ibland är de nämligen fullständigt befängda. Och jag vill ta det här tillfället i akt att be om ursäkt för detta."

Man kan komma undan med att bryta mot stilregler, men att matcha läder är sällan fel. Trist när livsstils/modemagasin ska langa stilråd imo.
 

forsii

Omega
Jämförelsen med sexpartners och glasögon var lite ovanlig. Det finns ju de som bär två klockor samtidigt...........

image.jpg

P.G. Gyllenhammar etc ;)
 

månljus

Panerai
Haha, jag vet inte vad som är härligast med den här bilden; brillorna eller "handsfreen" i backspegeln!
Jag gillar ändå Lokkos resonemang lite och man kanske ska börja tänka lite mer så! När det kommer till att färgmatcha klocka med kläder är det nog inget för mig. Alla gånger hellre en DD i helguld (om jag hade ägt en vore jag lycklig) till vit tisha och jeans än fullkomlig koordination!
Tycker du är lite tråkig nu.
upload_2016-3-3_16-35-27.png
 

Hipshot

Omega
Lokkofjönteri! Absolut minimum är tre, det vet alla! En "fin"klock, en dykare och en beater. Nuff said!
 

Brodeur

Omega
jag ser bar en per arm på PG, har något luddigt minne av tidigt 80-tals rapport inslag med pg mumlande om en på New York och en på GBG.
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Jag vet inte, men jag undviker nog stiltips ifrån personer som klär sig såhär. Regler är till för att brytas ;) Sen är det väl lite förlegat att enbart tro på monogami? speciellt när det gäller det man har på armen.

image.png
image.png
image.png
image.png
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Alltid tyckt det varit nåt obehagligt med Lokko. Inte för att han inte kan klä sig, utan för att han - likt alla andra i hans generation mediemänniskor tar sig själva på så innåthelvete stort allvar. Får samma vibb av typ Henrik Schyffert också. Ett enormt jävla ego typ.
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Jämförelsen med sexpartners och glasögon var lite ovanlig. Det finns ju de som bär två klockor samtidigt...........

Ja mormoner t ex… :D

Andres Lokko verkar tillhöra gruppen människor som betitlar sig själva "esteter" ; en upplåst och irriterande samling.. ;)
 

Helvetia

Cartier
Blir lite meta när Lokko tycker (för att han är skitnödig) man ska undvika något skitnödigt. Skit detsamma, han är (var? Inte läst på länge) en bra skribent, sen har han ju ändå lite rätt. När någon 21åring med bergfast övertygelse proklamerar att man minsann MÅSTE matcha skor, bälte samt klockarmband så får det iallafall mig att dra på smilbanden.
 
Topp