• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Androm till varnagel

Pappi

Bib Fortuna
2-Faktor
Kanske inte en helt ny form av scamförsök, men lite kul :)

Jag annonserar ut min Heuer Bund på Chronocentric och fick följande mail:
"I'm interested in your offer email me your best price shipped to
Madrid: [email protected] / +34631820633 regards John klopper"


Intet ont anande svarade jag:
"Hi John,
I would sell for XXXX shipped from Stockholm to Madrid with insurance.
Regards,
...


Då kommer detta:
"Haussmann Watches & Jewelries
Calle del Príncipe de Vergara
22 28001 Madrid
Spain.
We accept the offer & if you have other available watches for sale please indicate. We will like you to hand deliver to us in Madrid for on the spot assessment and payment. Let us know when you plan to make the trip so we make adequate arrangements for your pick up, we will like to have it within the week as we have buyers on standby. Please note that we will make refunds for your ticket to Madrid.

Regards,

John Klopper
Store Manager
+34631820633"


Nu kunde ugglor i mossen skönjas så jag svarade såhär:
"Hi,
I am not coming to Madrid. If you want to buy the watch you have to pay first, after that I send you the watch. This is not negotiable.

Regards,
..."

End of story, tror jag... :)
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Ähh, nu tycker jag du är lite väl paranoid av dig! Klart du ska ta en resa till Madrid! De betalar ju dina utlägg och allt. Ta med så många klockor som möjligt när du ändå har chansen att få dem sålda. ;)
 

Marckus

Panerai
Saxar en lustig kommentar från cc:

'What are they up to - worst case scenario is you fly to Madrid and find the shop doesn't exist. I wonder if these are not scammers at all but some particularly enterprising airline marketers!''
 

jabla

Sarlacc
Ähh, nu tycker jag du är lite väl paranoid av dig! Klart du ska ta en resa till Madrid! De betalar ju dina utlägg och allt. Ta med så många klockor som möjligt när du ändå har chansen att få dem sålda. ;)
Förstår inte heller varför du inte nappar på en betald resa till Madrid Pappi fråga om du får ta hustrun med på deras bekostnad. ;)
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Haha.. "kom inom en vecka då vi har köpare som väntar" Som att de som köpare kan börja ställa krav när du ska flyga över hela kontintenten och att det vore det självklaraste i världen.
 
Topp