• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Angående Köpa & Sälj

ScubaKing

Audemars
Det här var ju kreativt...
Vad är det som händer på forumet, en massa Blocket-troll verkar ha hittat hit

image.png

Tycker det både var fyndigt och smart gjort :)
 
P

Philippe Stern

Guest
Godmiddag!

Har en situation där jag under en ganska tajt tidsperiod behöver sälja min klocka. Kan inte lägga ut annonser i köpa & sälj eftersom jag inte når upp till de ställda kraven.

Är det någon som har tips på hur jag skall gå till väga? Har testat blocket.se men fick mestadels skambud.


Tack i förväg!
15 poster kvar. Det tar ca 15 minuter för t ex @yonsson, @Torsten eller @Equilibrium att uppnå. Kämpa!
 

Choppe

Rolex
2-Faktor
Godmiddag!

Har en situation där jag under en ganska tajt tidsperiod behöver sälja min klocka. Kan inte lägga ut annonser i köpa & sälj eftersom jag inte når upp till de ställda kraven.

Är det någon som har tips på hur jag skall gå till väga? Har testat blocket.se men fick mestadels skambud.


Tack i förväg!
Mina glada tillrop fick verkligen fart på TS. Vilken inspiratör jag är.
 

Amund

Omega
Jag har varit medlem i snart 3 år och har 10 inlägg, kan för lite om klockor för att bidra i diskussioner men läser gladeligen trådar som intresserar mig. Jag får inte sälja men har iaf köpt via K&S. För mig så var det en trygghet jämfört med tex blocket och jag tror att många känner så.
Förstår tidsaspekten för att få sälja men vad hjälper det ifall jag skriver 250 inlägg under den tiden istället för 10?
 

acce1999

Patek
2-Faktor

Tänk på oss lurkers, vi som bara tittar på:wtf:

Jag har varit medlem i snart 3 år och har 10 inlägg, kan för lite om klockor för att bidra i diskussioner men läser gladeligen trådar som intresserar mig. Jag får inte sälja men har iaf köpt via K&S. För mig så var det en trygghet jämfört med tex blocket och jag tror att många känner så.
Förstår tidsaspekten för att få sälja men vad hjälper det ifall jag skriver 250 inlägg under den tiden istället för 10?

Det är med sina inlägg man bygger sin trovärdighet. Eller brist på trovärdighet. Det är också med sina inlägg som man bidrar med att utveckla forumet. Att bara titta på utvecklar inte forumet särskilt mycket. Kämpa på, lägg lite energi på att ta reda på något om någon klocka och dela med av det, eller ställ frågor som väcker intresse hos dem som kan och vill utveckla svar.

Och när det gäller köp- och säljavdelningen så är vi nog många som uppskattar att det är en yta för annonsering av medlemmar som i någon mån har gjort sig trovärdiga. Det är ju en av de mer väsentliga skillnaderna jämfört med blocket.

Mvh A
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Jag tycker att det är helt rätt att ha en gräns för K&S och tycker också att denna ska höjas. KS är ett entusiastforum och vill jag köpa en klocka av någon som jag omöjligt kan få referenser på eller som är totalt okänd för mig kan jag lika gärna vända mig till Blocket. KS är på sitt sätt en bra garant för seriositet och kvalitet. Ska bli intressant att se hur många inlägg TS bjuder på när han väl fått sålt sin klocka - detta resonemang gäller såklart alla som skapar konto och sedan kastar iväg 20 "najs" för att på så sätt kunna sälja något...
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Godmiddag!

Har en situation där jag under en ganska tajt tidsperiod behöver sälja min klocka. Kan inte lägga ut annonser i köpa & sälj eftersom jag inte når upp till de ställda kraven.

Är det någon som har tips på hur jag skall gå till väga? Har testat blocket.se men fick mestadels skambud.


Tack i förväg!
Är det Glycinen du säljer? Vad kostar den? Vi kan ju till att börja med hjälpa till med en värdering, så får du även lite exponering av klockan. :)
 

bjrn

Panerai
2-Faktor
Jag förstår i sig att man inte vill sälja på blocket, för de som lagt ut en annons där vet att man får en himla massa konstiga svar. Inte nog med att svaren är konstiga, man får erbjudanden som är för bra för att vara riktigt så det är väldigt lätt att göra bort sig om man nu behöver pengar snabbt.

Jag tror dock att man skall ha minst det antal inlägg som forumägarna valt, för att säga att man har varit med i två år är ju inte samma sak som att man varit aktiv. Att bara gå med för att få sälja tillför inte heller några seriösa medlemmar.
 
Topp