• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ang Lemania "Viggen"

Sundberg

Breitling
Sitter på mobilen nu så jag skriver bara det som jag tycker är uppenbart, verkar som lite delar saknas bl.a. Sekundvisaren. Kalibern i sig är vanlig så saknade urdelar är ingen katastrof. Återkommer när jag kollat mer. Service i sådana här fall bör hanteras på ett varsamt vis, vi har de stora auktoriserade drakarna (fixar allt men det kräver styrning) sen har vi entusiastmakarna vilket jag föredrar. @Donkii gissning är bra med dragning åt 10 hållet beroende på om det saknas delar, sekundvisaren är ett orosmoment. Rådet nu är, sitt lugnt i båten så löser vi detta. En not att baklocken är svåra att tyda är helt normalt På återhörande
Att sekundvisaren saknades har jag missat helt?! Letade genast igenom lådan som delarna legat i men den verkar borta...
 

Sundberg

Breitling
Hittade även denna nu när ja plockade fram Lemania klockorna ur gömman
DSC_0632.JPG
DSC_0633.JPG

Finns det någon där ute som vet något om denna? Det enda jag vet är att den fungerar alldeles utmärkt :)
 

hejo

Panerai
Hittade även denna nu när ja plockade fram Lemania klockorna ur gömman
DSC_0632.JPG
DSC_0633.JPG

Finns det någon där ute som vet något om denna? Det enda jag vet är att den fungerar alldeles utmärkt :)

Fickor är inte min grej men visst är den Militär, här finns de som kan bättre, du har lite godis i din låda allt
 

Maro

Audemars
Skön gåva under en praktik. Väldans kul att se och få information kring klockorna. Behåll minst en.. Minst!
 

Lilmar

Breitling
Är det bara jag som tycker att det skulle vara kul att se dessa 2 på Tradera-auktion?

Lovar att bjuda fett på båda i så fall
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Har inte fått tag på någon bättre kamera men här kommer iaf några fler bilder på den isärplockade, eller som den numera går under namnet 55:an :)
DSC_0629.JPG
DSC_0630.JPG

Ja kunde se några saker som inte stod helt rätt till: uppdragsfjädern är av, en tapp till balansen är avbruten och en sten saknas till den. Huruvida den är komplett kan säkert ni avgöra, ja fick inte upp baksidan på den andra för att kunna gämföra innanmätet. (är inte speciellt sugen på att bruka något våld mot den)
DSC_0631.JPG

Baksidorna är nästan omöjliga att se något på men dom har iaf bägge samma nummer som står på papperet och tre kronor märket.
Det hade helt klart varit roligt att få ihop den defekta också, beroende på vad det hade kunnat kosta?
Skicka samma bilder till Axel på Farfars klocka och fråga vad han uppskattar att det skulle kosta. Han är bra på kronografer och har förståelse och intresse av gamla klockor.
 
Detta är ju en fantastisk historia. Ingen dålig gåva heller för övrigt. Dessa klockorna är ju som coolaste klockorna i Sveriges historia. Jag är så avundsjuk (dock ej missunnsam). Hade ju gärna haft en sådan själv. Förresten var var det du hade din praktik?
 

Kamelen

Cartier
Detta är ju en fantastisk historia. Ingen dålig gåva heller för övrigt. Dessa klockorna är ju som coolaste klockorna i Sveriges historia. Jag är så avundsjuk (dock ej missunnsam). Hade ju gärna haft en sådan själv. Förresten var var det du hade din praktik?

Coolaste bland armbandsuren kanske,personligen tycker jag att Sverige har en del coola historiska ur.
Vill gärna ha ett ut av Carl XII gåvour men dessa dyker ej upp så ofta som viggen.
 
Topp