• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ang. Omega Box

Kson

Patek
2-Faktor
Re: Skumt på Blocket igen...

Klart kan ha fel, men tycker boxen ser helt fel ut.. Klockan är dock för suddig för att avgöra och vem lägger upp en suddig bild på en så pass dyr klocka?
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Re: Skumt på Blocket igen...

Jag ser inte heller vad som är skumt??
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Re: Skumt på Blocket igen...

Kson skrev:
Klart kan ha fel, men tycker boxen ser helt fel ut.. Klockan är dock för suddig för att avgöra och vem lägger upp en suddig bild på en så pass dyr klocka?


Jag köpte en PO 2500 av Miguel till en kompis förra veckan. Likadan box.

Suddig bild är kanske inte så kul, men knappast skumt?
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Boxen är iaf inte tillhörande klockan, POn ska ha box no. 3

Sen kan jag tycka att ganska många som säljer på blocket använder värdelösa fotografier!

/Asplund
 
Håller med om att boxen är helt fel, men det behöver ju inte betyda att det finns några oegentligheter rörande själva klockan. För taskig bild för att avgöra den saken, men tillräckligt bra för att slå fast att boxen aldrig levererats med någon PO sedan introduktionen år 2005.
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Undersköterskan skrev:
Håller med om att boxen är helt fel, men det behöver ju inte betyda att det finns några oegentligheter rörande själva klockan. För taskig bild för att avgöra den saken, men tillräckligt bra för att slå fast att boxen aldrig levererats med någon PO sedan introduktionen år 2005.

Hm, det här måste undersökas........
 

plattfot

Rolex
leben skrev:
Undersköterskan skrev:
Håller med om att boxen är helt fel, men det behöver ju inte betyda att det finns några oegentligheter rörande själva klockan. För taskig bild för att avgöra den saken, men tillräckligt bra för att slå fast att boxen aldrig levererats med någon PO sedan introduktionen år 2005.

Hm, det här måste undersökas........

Kan det inte vara så att klockan kan levereras i olika boxar? Har sett det hända med andra märken.
 

Ricrob

Patek
Så här ska det se ut. På frågan om du ska köpa kan jag inte svara på men jag skulle inte köpa den med den boxen och till det priset.
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    295.5 KB · Visningar: 541

Ninen79

Audemars
Haft 3 st PO och alla köpta hos AD...aldrig sett sådan omega box till PO förut. Jag skulle inte heller köpa till det priset.
Mvh
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Såg inte allt för kosher, fast å andra sidan, rätt så högt pris.
Men skulle då inte kunna ge rådet till nån att köpa den, tyvärr för skum annons, skum låda ( fejk) och luddig bild.
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Ja boxen är inte den som klockan levereras i, som flera tidigare skrivit. Jag hade själv en PO XL ifrån 2007 som jag sålde för runt 17.000 kr, då med den riktiga boxen. Så priset är högt och boxen är inte den som klockan levereras i.
 

Kson

Patek
2-Faktor
leben skrev:
Undersköterskan skrev:
Håller med om att boxen är helt fel, men det behöver ju inte betyda att det finns några oegentligheter rörande själva klockan. För taskig bild för att avgöra den saken, men tillräckligt bra för att slå fast att boxen aldrig levererats med någon PO sedan introduktionen år 2005.

Hm, det här måste undersökas........

Berätta sen när du vet : )
 
Som Asplund redan skrivit (angående box nr 3) och Ricrob redan illustrerat (vad gäller innerboxen) så är det fel inner- och ytterbox. Jag får bidra lite själv; ytterboxen ska se ut, och vara märkt, som nedan på alla PO ända sedan introduktionen år 2005.

Vänligen
Forumets undersköterska

350.jpg


351.jpg


352.jpg
 
Topp