Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Ang. Sjöö Sandström UTC Extreme

Diskussion i 'Diskussion' startad av Fredig, 13 december 2015.

1. Fredig
    Trådstartare

Fredig Bonde

Hej!

Har under senaste tiden kollat in Sjöö Sandström mycket. Extremt mycket måste jag säga. Tycker att dessa klockor har tilltalat mig väldigt men UTC Extreme är den som har fått mitt hjärta.

Nu kommer mitt problem; Jag har alltid älskat klockor av den mindre sorten. Har alltid gillat 36mm klockor. De är bra i storlek för handleden min (17,5cm) och gillar det "dressade" stuket mer. Herrklockorna av UTC ligger runt 44mm vilket jag tycker är på tok för stort, men jag såg att damversionen av UTC Extreme finns i 37mm, vilket skulle passa mig perfekt! Men mitt dilemma är om det är fel utav mig att slå till på en damklocka eller om det är helt okej? Är verkligen helt besatt av UTC Extreme och vill ha en 36-40mm.

Klocksnack hjälp mig!
    Vad ska jag göra?

Gummo, MariaE, Daion och 1 annan gillar detta.
  2. christian-h

christian-h Biskop

Det är klart som fan att du ska klippa den på 37 mm om storleken är det enda som skiljer. Modellen har faktiskt tilltalat mig, men inte storleken.

Såg att den listade 22.700:- och det får anses som väldigt prisvärt. Det vore kul att prova den.

3. Floduttern

Floduttern Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Om du tycker 36 mm passar bäst och du verkligen vill ha den så kör!

yonsson gillar detta.
  4. Brogren

Brogren Friends of KS

5. Fredig
    Trådstartare

Fredig Bonde

6. Brogren

Brogren Friends of KS

7. kabro

kabro Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Här har du båda storlekarna bredvid varandra!
    image.jpeg

Margarinkungen, Fredig och christian-h gillar detta.
  8. Fredig
    Trådstartare

Fredig Bonde

Tack för bild! Man ser ju att den är mindre. Men gillar de satsat på ett mer stilrent stuk på damuren medan herruren känns sportigare (enligt mig) :)

9. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Personligen skiter jag fullständigt i om en klocka definieras som herr eller damklocka. Gillar du den så kör!

Floduttern och Margarinkungen gillar detta.
  10. Andrée Varg

Andrée Varg Stadsbo

Funderar faktiskt också på att köpa en 37mm! Herrmodellen är alldeles för stor och 37mm räcker gott och väl med tanke på hur stor 37:a det faktiskt är! Bara att köra! Priset är väldigt prisvärt! :)

Senast ändrad: 13 december 2015
  11. Taxman

Taxman Friends of KS

Jag föreslår att du tar dig till en butik så att du får testa båda storlekarna (om du inte redan har gjort det). Om den mindre passar bättre så är saken biff! Skit i om det står herr eller dam på lappen på klockan. (Kolla bara så att det är likadana klockor, ibland kan dam uren ha enklare utförande)

12. Chami

Chami Friends of KS

Tycker om modellen men 44mm är stort!
    Någon som har 37 som kan bjuda på lite ws?

13. Fredig
    Trådstartare

Fredig Bonde

Ja en negativ sak på damuren var väl bara att det rör sig om kvartz och inte automatur. Men sen kan jag tycka lite si och så om skillnaderna. Absolut skulle jag föredra en med automat, men sedan får man tänka på att man får en snyggare utc för ungefär 10-15 lakan mindre :p

14. FilipF

FilipF Biskop

Från:
    Stockholm
  15. Daion

Daion Bonde

Om du gillar den på 37mm är det bara att köra på den helt klart! Fantastisk fin klocka från SS helt enkelt! :)

Mårtenssons ur Brookfield