• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ang. Viggen nya MM

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Tänkte precis skriva att det helt klart var den snyggaste Pannan jag sett, och så framgår det ju att det är en MM, och att tråden är låst. Hursomhelst... finns det någon panna som ser ut sådär? Upplys en okunnig!
 

David

Bödeln
PaneraiMM.jpg
 
V

Viggen

Guest
max skrev:
Viggen skrev:
Fotona ljuger lite då jag var darrhänt och bara plåtade på. :D ;)

Ledsen men, nja.

http://img504.imageshack.us/img504/7923/pam233qz3.jpg

Ok, you got me on that one. Men du måste förstå att i min samling hittar man annars bara quartz ur, och endast de tillsamans väger lika mycket som denna MM. Inte för att vikten är viktigast. Men jag har ju sagt det tidigare, jag är en nybörjare och byfånen här. :D

Jag står för det jag sa tidigare, jag gillar denna MM trots allt och det kan ingen ändra på. :)
 

David

Bödeln
Viggen skrev:
Men jag har ju sagt det tidigare, jag är en nybörjare och byfånen här. :D

Alla måste börja någonstans. :)

Min är förstås inte en 233:a, men väl en 8d med 1950-boett, så det finns stora likheter. Skillnaderna jämfört med MM:en borde vara uppenbara.

120918-Panerai.jpg


111023-WRUW.jpg


110521-Panerai-Night-2.jpg


110520_311_3.jpg


121214-311-Lume.jpg
 

naggge

Panerai
David skrev:
Viggen skrev:
Men jag har ju sagt det tidigare, jag är en nybörjare och byfånen här. :D

Alla måste börja någonstans. :)

Min är förstås inte en 233:a, men väl en 8d med 1950-boett, så det finns stora likheter. Skillnaderna jämfört med MM:en borde vara uppenbara.

120918-Panerai.jpg

[/img]


Den där är så jävla fet. Synd man inte har 105 kakor att slänga iväg. Sälj den inte!
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Är som med alla homager, man får helt okej kvalité till priset (ibland riktigt bra) men efter någon vecka känns den bara fel ändå... iaf för egen del :-/

Pannan ovan är ju fantastisk! :)
 
V

Viggen

Guest
mace skrev:
Viggen skrev:
Men du måste förstå att i min samling hittar man annars bara quartz ur, och endast de tillsamans väger lika mycket som denna MM. Inte för att vikten är viktigast.

Det är väl inget fel på quartz i RÄTT typ av ur? ;)

Absolut inget fel på quartz-ur!!! Det finns EN som jag absolut måste köpa, sedan finns det ett par som jag kanske köper en vacker dag. :D
 
Men hur är det med kvaliteten på MM med tanke på priserna? Är det rent skräp eller beror folks aversion enbart på det faktum att dom är inne och tuggar på ett "skyddat" namn?
 

David

Bödeln
the quiet man skrev:
Men hur är det med kvaliteten på MM med tanke på priserna? Är det rent skräp eller beror folks aversion enbart på det faktum att dom är inne och tuggar på ett "skyddat" namn?

Jag tycker bilderna talar rätt tydligt.
 
David skrev:
the quiet man skrev:
Men hur är det med kvaliteten på MM med tanke på priserna? Är det rent skräp eller beror folks aversion enbart på det faktum att dom är inne och tuggar på ett "skyddat" namn?

Jag tycker bilderna talar rätt tydligt.
Naturligtvis så kan dom inte mäta sig med Panerai, det förstår till och med en novis som jag. Tänkte snarare på jämförelsen med märken som Orient etc.
 
Topp