Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Ang. Viggen nya MM

Diskussion i 'Diskussion' startad av theargonaut, 17 december 2012.

1. theargonaut
    Trådstartare

theargonaut Friends of KS

Från:
    Sthlm
    Tänkte precis skriva att det helt klart var den snyggaste Pannan jag sett, och så framgår det ju att det är en MM, och att tråden är låst. Hursomhelst... finns det någon panna som ser ut sådär? Upplys en okunnig!

2. max

max Dancing Queen

Från:
    Kungsholmen
    233:an tror jag ser ut ung sådär, kan vara ute och cykla dock.

3. Stämmer 233an, MEN den där MMn såg riktigt taskigt ut IMHO...

4. Viggen

Viggen Guest

Fotona ljuger lite då jag var darrhänt och bara plåtade på. :D ;)

5. max

max Dancing Queen

Från:
    Kungsholmen
    Booojah, kan inte komma ihåg frugans ögonfärg men klockors modellnummer sätter sig... Ibland blir jag orolig över mig själv.

6. Snårtas

Snårtas Friends of KS

Från:
    Västerort
    +1

Jag tycker att du ska titta på originalet Viggen. Tror inte du känner samma sak efter det. Urverket ser INTE lika bra ut som the real deal...

7. max

max Dancing Queen

Från:
    Kungsholmen
  8. David

David Bödeln

9. Viggen

Viggen Guest

Ok, you got me on that one. Men du måste förstå att i min samling hittar man annars bara quartz ur, och endast de tillsamans väger lika mycket som denna MM. Inte för att vikten är viktigast. Men jag har ju sagt det tidigare, jag är en nybörjare och byfånen här. :D

Jag står för det jag sa tidigare, jag gillar denna MM trots allt och det kan ingen ändra på. :)

10. David

David Bödeln

Alla måste börja någonstans. :)

Min är förstås inte en 233:a, men väl en 8d med 1950-boett, så det finns stora likheter. Skillnaderna jämfört med MM:en borde vara uppenbara.

11. naggge

naggge Friends of KS

Den där är så jävla fet. Synd man inte har 105 kakor att slänga iväg. Sälj den inte!

12. Jockinho

Jockinho Friends of KS

Från:
    Motala
    Är som med alla homager, man får helt okej kvalité till priset (ibland riktigt bra) men efter någon vecka känns den bara fel ändå... iaf för egen del :-/

Pannan ovan är ju fantastisk! :)

13. mace

mace Stadsbo

Det är väl inget fel på quartz i RÄTT typ av ur? ;)

14. Viggen

Viggen Guest

Absolut inget fel på quartz-ur!!! Det finns EN som jag absolut måste köpa, sedan finns det ett par som jag kanske köper en vacker dag. :D

15. the quiet man

the quiet man Friends of KS

Från:
    Västerås
    Men hur är det med kvaliteten på MM med tanke på priserna? Är det rent skräp eller beror folks aversion enbart på det faktum att dom är inne och tuggar på ett "skyddat" namn?

16. David

David Bödeln

Jag tycker bilderna talar rätt tydligt.

17. the quiet man

the quiet man Friends of KS

Från:
    Västerås
    Naturligtvis så kan dom inte mäta sig med Panerai, det förstår till och med en novis som jag. Tänkte snarare på jämförelsen med märken som Orient etc.

Mårtenssons ur Brookfield