• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Angelus super 8 reseur/väckarklocka?

rainerschlipp

Breitling
Hej. Ursäkta för att jag postar två trådar på så kort tid. Jag undrar lite allmänt om denna klocka. Eventuellt andrahandsvärde? osv.
Som ni ser sitter nian löst, men i övrigt verkar den funka klockrent. Är detta ngt som går att fixa?

2015-08-26 12-32-44.982.jpg
2015-08-26 12-33-10.626.jpg
2015-08-26 12-33-20.625.jpg
2015-08-26 12-33-45.926.jpg
 

Macklin

Cartier
Värdet ligger väl runt 50-100 spänn, om du får dit nian med lite superlim. Kanske lite mer då asken ser ut att vara i fint skick.
Hur du får av och tillbaka glaset eller ramen är en annan femma, det vet säkert nån annan här.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Angelus är ju lite roligare märke än de standard Junghans och Oris som ofta dyker upp. Jag tippar den är värd mer än 50-100:-, hur mycet mer vågar jag dock inte svara.
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Tyvärr är ju marknaden för reseur och väckarklockor på tok för lågt! Personligen skulle jag lätt kunna ge en tusenlapp för detta vackra ur!
 
Topp