• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Annat än svennebanan i alicante?

don.h

Cartier
klocksnackare!

till sommaren blir det en trip ner till alicante där vi ska låna en kompis lägenhet i en vecka. Jag utgår från att stan består av britter(och allt som kommer med det), svenska menyer, foppatofflor m.m.

Men några guldkorn måste det finnas så jag behöver er hjälp!
Framför allt, vart ska man äta, festa, dricka och fika? Alla tips mottages!
 

tissoter

Audemars
klocksnackare!

till sommaren blir det en trip ner till alicante där vi ska låna en kompis lägenhet i en vecka. Jag utgår från att stan består av britter(och allt som kommer med det), svenska menyer, foppatofflor m.m.

Men några guldkorn måste det finnas så jag behöver er hjälp!
Framför allt, vart ska man äta, festa, dricka och fika? Alla tips mottages!

Har inget tips men det där sammanfattar Mallorca rätt bra, var ju nere för några veckor sen och det var exakt så.
-Fulla britter check
-Foppatofflor check
-Om möjligt ännu fullare svenskar check
-Svensktalande spanjorer check
-Svenska menyer check
-Typiskt spanska maträtter, sjötunga walevska, hamburgare, köttbullar och pizza..... Check haha
 

don.h

Cartier
Har inget tips men det där sammanfattar Mallorca rätt bra, var ju nere för några veckor sen och det var exakt så.
-Fulla britter check
-Foppatofflor check
-Om möjligt ännu fullare svenskar check
-Svensktalande spanjorer check
-Svenska menyer check
-Typiskt spanska maträtter, sjötunga walevska, hamburgare, köttbullar och pizza..... Check haha
tror jag måste gå och lägga mig igen.. det är vad jag förväntade mig men så mycket värre när någon annan säger det..
 

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
Aldrig varit där själv men visst måste det gå att hyra bil och ganska snabbt komma bort från det där?
Brukar väl vara ganska koncenterat med trash
 
D

Deleted member 5780

Guest
tror jag måste gå och lägga mig igen.. det är vad jag förväntade mig men så mycket värre när någon annan säger det..
Det finns ju alltid alternativet att åka någonstans där man vill vara istället för att stöna över hur räligt det är. Själv skyr jag sådana ställen som pesten och skulle hellre bli hemma än åka dit.
 

don.h

Cartier
Det finns ju alltid alternativet att åka någonstans där man vill vara istället för att stöna över hur räligt det är. Själv skyr jag sådana ställen som pesten och skulle hellre bli hemma än åka dit.
var lite av ett sånt där "skämt". sol, bad och värme lockar oavsett tidigare nämnda minus.
 

DHLE

Cartier
2-Faktor
Så illa var inte Alicante. Vi var där för två år sen, trevlig strand ok mat om du gick lite utanför själva turistgatorna. Ta en tripp till borgen som ligger på en klippa santa Barbara tror jag det heter.
 

DHLE

Cartier
2-Faktor
Just det ta taxi från flygplatsen krångla inte med buss, kostade 20 euro när vi åkte.
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Nu har ni redan bestämt resmål men till nästa gång kan jag rekommendera franska rivieran. Cannes, Nice, Monaco, Saint-Tropez osv.
Hög klass på allt och det enda som störde vid ett fåtal tillfällen var horder med fotbollsfans men de skötte sig rätt bra.
Dessutom shopping i världsklass med de bästa klock- och modetillverkarna :)
 

don.h

Cartier
Nu har ni redan bestämt resmål men till nästa gång kan jag rekommendera franska rivieran. Cannes, Nice, Monaco, Saint-Tropez osv.
Hög klass på allt och det enda som störde vid ett fåtal tillfällen var horder med fotbollsfans men de skötte sig rätt bra.
Dessutom shopping i världsklass med de bästa klock- och modetillverkarna :)
Det står på tur :) blev lite mellanår kvalitetsmässigt i år
 

Huvudverk

Cartier
2-Faktor
Har inget tips men det där sammanfattar Mallorca rätt bra, var ju nere för några veckor sen och det var exakt så.
-Fulla britter check
-Foppatofflor check
-Om möjligt ännu fullare svenskar check
-Svensktalande spanjorer check
-Svenska menyer check
-Typiskt spanska maträtter, sjötunga walevska, hamburgare, köttbullar och pizza..... Check haha

Då har du inte varit på rätt ställen på Mallorca! Palma är en fantastisk stad b.la!
 

Fredig

Cartier
Kom hem från Alicante i måndags. Har varit där tre år i rad nu och har inget att klaga på. Har bott i lägenheter runt Gran Alacant området (cirka 10 min med bil från Alicante stad). Där vi har bott har det inte varit så många svenskar, varit en blandning mellan spanjorer och norrmän. :D

Restauranger vid området är väl sådär, nästan alla restauranger är ägda av britter förutom en indisk. Den är helt fantastisk med extremt goda lammgrytor för en hundrig.
Jag rekommenderar att du/ni fixar en hyrbil, kostar runt 2500kr för en skaplig bil under en vecka. Inne i staden är det väldigt mysigt, om du kopplar bort central gatan, där shoppingen är etc. så finns det många smågator med bra käk/nattliv. Kan tipsa om "svampgatan" där det kryllar av skönt folk. Bra restauranger samt klubbar att ta några drinkar på efter maten. Alicante är definitivt en av mina favoritplatser på detta jordklot. :)
 

Edin

Panerai
Nu har jag inte stenkoll på just Alicante men jag har i alla fall vart i där ett antal gånger då mormor och morfar hade hus i först Benidorm och sedan Altea la Vella som ligger en timme norr om Alicante. Vad jag vill minnas om Alicante var att det är inte späckat med grisrosa britter men de finns säkert där med. Då var norra Benidorm värre (som TV-serien..).

Saker jag vet är värda att göra är i alla fall att bege sig till borgen om man gillar att göra något men ta med vatten för det är mycket trappor om man går. Om El Corte Ingles har rea brukar det vara värt att gå på. 50% på allt och dom hade Raffe, Lacoste och mycket mer som alltid gick hem.

Hyr ni bil och har barn som gillar att snorkla samt kan tänka er att köra bil 1 1/2 timme så rekommenderar jag att bege sig till Calp(e) Norr om Altea där det finns en extremt långrund sandstrand där man kan släppa mindre barn rätt fritt att härja med cyklop och snorkel. Bra fiskrestaurang fanns det då vid stranden. Inte fina duken men färsk fisk och bra Calamares. Jag och polaren körde även vattenskorter för första gången där och vi gick som två cowboys efter en tur på 90 minuter som egentligen skulle vart 30. Satan va kul det var i vågorna - långt ifrån vågorna efter finlandsfärjorna!

Terra Mitica kan även vara värt att spana in om man gillar nöjesparker och har barn som är tillräckligt långa.

Mer saker som kan vara kul att se om man beger sig så långt skulle kunna vara Altea la Vellas gamla stad som ligger på en klippa och är så där som man tänker sig gamla spanska och Italienska städer. Mycket konstnärer som höll till där och gjorde tavlor, masker, smycket och annat. Om inte annat läcker utsikt och det fanns riktigt bra Pizza.

Gillar man inte sandstränder och har lite större ungar som gillar att surfa på luftmadrasser kan man sikta in stenstranden i Altea. Jag bröt armen en gång när jag blev uppspolad på stranden dock men då var det röd flagg och vågor utav helvette! :D

Jag har mer tips om så önskas men jag måste reservera mig för att det var 8-10 år sedan jag var där då de sålde huset.

Edit: Missade helt att ni inte hade barn. :D

Det finns feta discon utanför benidorm iaf. ;)
 

don.h

Cartier
Nu har jag inte stenkoll på just Alicante men jag har i alla fall vart i där ett antal gånger då mormor och morfar hade hus i först Benidorm och sedan Altea la Vella som ligger en timme norr om Alicante. Vad jag vill minnas om Alicante var att det är inte späckat med grisrosa britter men de finns säkert där med. Då var norra Benidorm värre (som TV-serien..).

Saker jag vet är värda att göra är i alla fall att bege sig till borgen om man gillar att göra något men ta med vatten för det är mycket trappor om man går. Om El Corte Ingles har rea brukar det vara värt att gå på. 50% på allt och dom hade Raffe, Lacoste och mycket mer som alltid gick hem.

Hyr ni bil och har barn som gillar att snorkla samt kan tänka er att köra bil 1 1/2 timme så rekommenderar jag att bege sig till Calp(e) Norr om Altea där det finns en extremt långrund sandstrand där man kan släppa mindre barn rätt fritt att härja med cyklop och snorkel. Bra fiskrestaurang fanns det då vid stranden. Inte fina duken men färsk fisk och bra Calamares. Jag och polaren körde även vattenskorter för första gången där och vi gick som två cowboys efter en tur på 90 minuter som egentligen skulle vart 30. Satan va kul det var i vågorna - långt ifrån vågorna efter finlandsfärjorna!

Terra Mitica kan även vara värt att spana in om man gillar nöjesparker och har barn som är tillräckligt långa.

Mer saker som kan vara kul att se om man beger sig så långt skulle kunna vara Altea la Vellas gamla stad som ligger på en klippa och är så där som man tänker sig gamla spanska och Italienska städer. Mycket konstnärer som höll till där och gjorde tavlor, masker, smycket och annat. Om inte annat läcker utsikt och det fanns riktigt bra Pizza.

Gillar man inte sandstränder och har lite större ungar som gillar att surfa på luftmadrasser kan man sikta in stenstranden i Altea. Jag bröt armen en gång när jag blev uppspolad på stranden dock men då var det röd flagg och vågor utav helvette! :D

Jag har mer tips om så önskas men jag måste reservera mig för att det var 8-10 år sedan jag var där då de sålde huset.

Edit: Missade helt att ni inte hade barn. :D

Det finns feta discon utanför benidorm iaf. ;)


Tack för bra tips!
 

DiscoPapa

Rolex
2-Faktor
Körde en 3 dagars charter till Zakynthos förra sommaren. Känns som som det kan påminna om Alicante. Jag började varje morgon med att ta en taxi till en öde liten strand på ön. Bort från de sprängda tyskarna: Tipsar om att göra det samma. Ta med en bra kylväska och fyll med bärs, kanske lite frukt, några rör pringles sen är du där tills solen går ner :)
 

don.h

Cartier
Körde en 3 dagars charter till Zakynthos förra sommaren. Känns som som det kan påminna om Alicante. Jag började varje morgon med att ta en taxi till en öde liten strand på ön. Bort från de sprängda tyskarna: Tipsar om att göra det samma. Ta med en bra kylväska och fyll med bärs, kanske lite frukt, några rör pringles sen är du där tills solen går ner :)
tror som du säger att en bra dagsfylla är nyckeln till framgång.(OBS gäller all form av semesster)
 

Molgan

Cartier
tror som du säger att en bra dagsfylla är nyckeln till framgång.(OBS gäller all form av semesster)

Kunde inte sagt det bättre själv!
Jag brukar starta semesterdagen efter den sena frukosten med ett glas rom och en cigarr, därefter ökar man och planar ut fint runt promillen där man surfar resten av dagen :cigar:
 
Topp