• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Anonyma flippare

Har faktiskt lyckats bota mig själv från flipparsjukan efter att jag köpt min 16613.
Haft den i 3 veckor nu och har besökt köp och sälj delen typ 2 ggr på den tiden.
Finns inget som lockar nu, är så jävla nöjd.
Känner för första gången på 3 år känner jag ett lugn och en tillfredställelse.
Fan vet hur länge det håller i sig men har lovat mig själv att nu är det klart.
I'm cured!!! Tempotarily......:nailbiting:
 

JohnDoe

Rolex
Har faktiskt lyckats bota mig själv från flipparsjukan efter att jag köpt min 16613.
Haft den i 3 veckor nu och har besökt köp och sälj delen typ 2 ggr på den tiden.
Finns inget som lockar nu, är så jävla nöjd.
Känner för första gången på 3 år känner jag ett lugn och en tillfredställelse.
Fan vet hur länge det håller i sig men har lovat mig själv att nu är det klart.
I'm cured!!! Tempotarily......:nailbiting:
Snart kommer höstmörkret och den sköna sommarkompisen 16613 känns lite "fel". Du läser säljesannonsern lite noggrannare. Plötsligt är din nya höstklocka där och kräver att du nåste köpa den. Din 16613 kommer då raskt att ersättas av en ny "den här ska jag aldrig sälja" kompis. När våren tittar fram igen så undrar du varför du sålde din 16613... osv
 
Snart kommer höstmörkret och den sköna sommarkompisen 16613 känns lite "fel". Du läser säljesannonsern lite noggrannare. Plötsligt är din nya höstklocka där och kräver att du nåste köpa den. Din 16613 kommer då raskt att ersättas av en ny "den här ska jag aldrig sälja" kompis. När våren tittar fram igen så undrar du varför du sålde din 16613... osv
Yadda yadda yadda! :D
 

Urfunktion

Cartier
2-Faktor
Jag har gjort motsvarande resa i hifiträsket. Då var jag dock student och hade egentligen inte råd, så det ledde till stor ångest och ett tomt sparkonto. Nuförtiden köper jag bara klockor som jag inte är helt säker på om jag kan få tillbaka det mesta av pengarna om jag skulle ångra mig. I mina hobbies brukar jag till slut hitta någon sorts jämnvikt där jag har hittat prylarna som jag kan leva med. Då brukar det efter ett tag dyka upp en ny hobby...
 

finnirgens

Panerai
Rolig tråd. Jag har också sålt och köpt i många år, men så händer det saker i ens liv. Separation, ny fru, graviditet, ungar som blir större=dyrare. Detta gör att prioriteringarna blir annorlunda. Min fru gav mig iof en order att nu köper du den där Rolexen. Du kan ju inte vara utan! Vet inte var jag vill komma med det här inlägget men mitt klockintresse är lika stort som förut men jag avhåller mig från att köpa även fast jag är sugen. Har väl insett att det inte leder någonstans att köpa klockor hela tiden. Min fru sa åt mig att fundera på vad du egentligen vill ha och köp det! Hon är klok min fru:)
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Har faktiskt lyckats bota mig själv från flipparsjukan efter att jag köpt min 16613.
Haft den i 3 veckor nu och har besökt köp och sälj delen typ 2 ggr på den tiden.
Finns inget som lockar nu, är så jävla nöjd.
Känner för första gången på 3 år känner jag ett lugn och en tillfredställelse.
Fan vet hur länge det håller i sig men har lovat mig själv att nu är det klart.
I'm cured!!! Tempotarily......:nailbiting:
Vänta ett par veckor till, 116613 är inkörsmodellen till 116618. Det är helt oundvikligt, ju nöjdare du blir med din 116613 dessto mer kommer du vilja ha helguldaren :cool:
 
Senast ändrad:

Psykel

Patek
Tror nog att det kan behövas lite terapi och anger management på forumet, eftersom det verkar vara många som nästan tvångsmässigt... FLIPPAR UR! :hilarious:
Okej, jag är klar nu.
 

Flow

KS Explorers Club
2-Faktor
Har faktiskt lyckats bota mig själv från flipparsjukan efter att jag köpt min 16613.
Haft den i 3 veckor nu och har besökt köp och sälj delen typ 2 ggr på den tiden.
Finns inget som lockar nu, är så jävla nöjd.
Känner för första gången på 3 år känner jag ett lugn och en tillfredställelse.
Fan vet hur länge det håller i sig men har lovat mig själv att nu är det klart.
I'm cured!!! Tempotarily......:nailbiting:

Men man måste ju ha de nya länkarmbandet! ;)

Jag är nog mer av en köpa för att ha den forever and ever. Men känns det inte rätt så är det inte rätt.
 

Marcilus

Cartier
2-Faktor
Hej mitt namn är Markus, och jag är en blivande flippare.

Har inte kommit så långt att jag har något av värde att flippa, men att hänga här får en ju att vilja ha allting och lite till, och kan förstå att man börjar flippa saker, fullt normalt beteende
Kommer garanterat att sitta i den båten snart!

Tack för mig!
 
Men man måste ju ha de nya länkarmbandet! ;)

Jag är nog mer av en köpa för att ha den forever and ever. Men känns det inte rätt så är det inte rätt.
Vänta ett par veckor till, 116613 är inkörsmodellen till 116618. Det är helt oundvikligt, ju nöjdare du blir med din 116613 dessto mer kommer du vilja ha helguldaren :cool:
Snart kommer höstmörkret och den sköna sommarkompisen 16613 känns lite "fel". Du läser säljesannonsern lite noggrannare. Plötsligt är din nya höstklocka där och kräver att du nåste köpa den. Din 16613 kommer då raskt att ersättas av en ny "den här ska jag aldrig sälja" kompis. När våren tittar fram igen så undrar du varför du sålde din 16613... osv
Men va fan!!?? Kan ni stötta mig isf att försöka stjälpa??!!:mad::D
Ärligt så har jag inte råd att fortsätta på den inslagna vägen. Behöver prioritera annat, tråkigt men så är det.
 

Flow

KS Explorers Club
2-Faktor
Men va fan!!?? Kan ni stötta mig isf att försöka stjälpa??!!:mad::D
Ärligt så har jag inte råd att fortsätta på den inslagna vägen. Behöver prioritera annat, tråkigt men så är det.

Haha! Jag förstår precis vad du menar. Det är så mycket man vill ha men någonstans måste man faktiskt dra gränsen för vad som är realistiskt och sunt. Är glad för din skull att du hittat ro med din 16613 :) och jag är övertygad om att den dagen jag äger en 16613 så är det dags att slänga in handduken och lägga pengarna på livets goda.
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Haha! Jag förstår precis vad du menar. Det är så mycket man vill ha men någonstans måste man faktiskt dra gränsen för vad som är realistiskt och sunt. Är glad för din skull att du hittat ro med din 16613 :) och jag är övertygad om att den dagen jag äger en 16613 så är det dags att slänga in handduken och lägga pengarna på livets goda.
För inte så länge sen tyckte jag att 100k var extremt osunt att lägga på en klocka, nu är den gränsen avsevärt högre... Den dagen du äger en 116613 kommer du vilja ha annat, tro mig ;)
 

Flow

KS Explorers Club
2-Faktor
För inte så länge sen tyckte jag att 100k var extremt osunt att lägga på en klocka, nu är den gränsen avsevärt högre... Den dagen du äger en 116613 kommer du vilja ha annat, tro mig ;)

Jag är rädd för det. Det var väll så man började. Tänkte att en klocka för över 15 tkr är helt galet. Sen blev budgeten för klockor dubbelt upp och tänkte att de får vara nog. Sen blev de en till för samma prislapp osv. Men i dags läget så anser jag nog att ett klockköp för 100 tkr är absolut max och då innebär det att sälja alla andra klockor och den dyrgripen får bli en beater i vått och torrt och en klocka som ska gå i arv. :D
 
Topp