• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Anropar SeikoMaffian! Seiko vintage scuba

Lico

Breitling
Hej! Jag behöver hjälp att bedömma om detta är en affär värd att investera!?
http://www.blocket.se/stockholm/Sei...automatic__200M_50521547.htm?ca=11&w=1&last=1

Seiko vintage dykarur, scuba, automatic, 200M. En mycket fin självuppdragande Seiko Scuba # 7002-7020) som inte är mycket använd. Det behöver dock en översyn hos en urmakare, för klockan är inte använd på flera år. Den är tung, stor, och mycket gedigen.

Han säger att verket inte går i gång, möjligen pga smuts och fett som bara behöver tvättas ut. Han har haft en i en låda i cirka 5 år

Hur mycket ska jag räkna med att denna service hos urmakaren kommer att kosta?
Ser allt ut att vara orginal? Vad hade den kostat som ny?
Vad säger maffian? :cigar:

1890103612.jpg
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Ja den ser ut att vara helt original. Han skriver ju inte vad det är för fel på den. Urverk till den kostar cirka 400kr och är lätt att byta, men då blir det 800kr totalt, så då kan man nästan lika gärna köpa en ny för 1200-1400kr.

skx171 heter modellen och finns på creationwatches.com

Edit: 1200kr
http://www.creationwatches.com/prod...skx171k-skx171-200-meters-mens-watch-919.html

Nix, det där är en variant av 7002. Har ju bara datum om du kollar noga. Faktiskt lite ovanlig.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Se där. Jag var lite för snabb. Ser ju cool ut! Ännu bättre som bas än skx171 att modda till en pmmm. :)
 

Lico

Breitling
Ja den ser ut att vara helt original. Han skriver ju inte vad det är för fel på den. Urverk till den kostar cirka 400kr och är lätt att byta, men då blir det 800kr totalt, så då kan man nästan lika gärna köpa en ny för 1200-1400kr.

skx171 heter modellen och finns på creationwatches.com

Edit: 1200kr
http://www.creationwatches.com/prod...skx171k-skx171-200-meters-mens-watch-919.html

Precis det jag är lite orolig för, men precis som Scaramanga säger, är detta så "ovanligt" att det finns chans för ett vintage värde?
 

Lico

Breitling
Njae, tror inte värdet är så högt men den är rätt tjusig på sitt sätt :)


om det är plus minus noll på denna affär, så måste man nog uppskatta själva faktumet att det är en vintage klocka?
Dock är jag isåfall nyfiken på om någon kan berätta lite om just 7002-7020, när dom slutade tillverkas osv? om någon sitter på kunnskaperna dela gärna ;)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
För 400kr är det väl ändå värt att chansa? Om den är kass så går det ju att sälja delarna separat och få igen pengarna (om man orkar).
 
Topp