• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ansley Watch Co.

Hejsan!
Detta blir min första tråd och jag hoppas innerligen att jag inte gör något fel nu.
Men det är nämligen så att jag har bestämt mig för att köpa en ny klocka för ungefär 2000kr.
Och efter många timmar av sökande som resulterade i allt från vintage till Orient/Tissot, så stötte jag tillslut på ansleywatches.com ett svensk-irländskt företag som jag aldrig sett eller hört nått om tidigare.
Och nu kommer jag då till min fråga, är det någon här på KS som har någon erfarenhet av Ansley?


Bifogar bild på deras Sailor Series Rose Gold modell:
Ansley.jpg
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Är det en dressare du är ute efter kring 2k?
Har inte hört eller läst nått om denna tillverkare men ställer mig frågande till om du inte kan komma undan med något lite intressantare än den skapelsen. Jag skulle nog hellre satsa på en Certina eller liknande, kanske en Tissot.. och nu när du ändå har hittat hit så kan du räkna med att din klockbudget kommer att stretchas för varje köp du ska göra, så satsa på en klocka du kommer ha möjlighet att enkelt flippa, för den klocka du länkar till kommer inte att vara lätt att flippa om du vill ha tillbaka nån form av pengar.

Lycka till :)
 
Är det en dressare du är ute efter kring 2k?
Har inte hört eller läst nått om denna tillverkare men ställer mig frågande till om du inte kan komma undan med något lite intressantare än den skapelsen. Jag skulle nog hellre satsa på en Certina eller liknande, kanske en Tissot.. och nu när du ändå har hittat hit så kan du räkna med att din klockbudget kommer att stretchas för varje köp du ska göra, så satsa på en klocka du kommer ha möjlighet att enkelt flippa, för den klocka du länkar till kommer inte att vara lätt att flippa om du vill ha tillbaka nån form av pengar.

Lycka till :)

Visst är det en dressare jag är ute efter. I dagsläget ser det ut som att jag skaffar mig en Orient Bambino som provisorisk lösning och så småningom gå vidare till en vintage Omega eller kanske en liknande Sea Gull som du länkade.
Tack för svaret :)
 
Topp