• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Antikmässan 2016

Strindberg

Patek
2-Faktor
Det är "som vanligt" antikmässa på mässan i Älvsjö den 18-21 feb.
Jag går på vernissagen kvällen den 17:e, någon mer? Kanske köra en lite mögel-GTG?
@Grafton , ska du dit i år?

Det är ju ett tag kvar, men jag börjar i tid, sedan kommer det väl en bump eller två när vi börjar närma oss.
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
@Grafton Då får du ha styrt upp innan så vi kan ta en öl eller sju tillsammans, så jag slipper sitta full själv och göra ett märkligt intryck medan du är nykter och socialt kompetent?
 
D

Deleted member 1154

Guest
Vad brukar det vara för upplägg "för en som inte vet", hur stort är det etc.?
 

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
Vad brukar det vara för upplägg "för en som inte vet", hur stort är det etc.?
Stort. En "fin-del" och en loppis/antikbod-del. Ganska lite klockor, Herr Judit är där med sina klockor och förra året var Skandinaviska Klocksamlarföreningen där med ett rätt bra utbud, jag stod och fingrade på ett par NOS Memovox men backade ur p g a priset. Men gillar man att gå på loppis och rota i kartongerna i hörnet under bordet i tron att en dag kunna hitta en 100 000 kr-klocka för femti spänn så är det ett bra ställe.
http://www.antikmassan.se/
 

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
Jag ska dit! Kolla klockor och träsnitt. Vernissage låter skoj - hur får man biljetter till det?
@Strindberg @Grafton @elmaco
Jag får biljett av en handlare jag känner. Man kan köpa biljett på plats, men det är nästan dubbelt så dyrt som en vanlig entré och det är det inte värt.
"Antikmässans vernissage onsdagen den 17 februari kl. 16.30-21.00 för speciellt inbjudna men biljett går att köpa i kassan på plats. Pris 600 kr (gäller för två personer)."
 
Jag får biljett av en handlare jag känner. Man kan köpa biljett på plats, men det är nästan dubbelt så dyrt som en vanlig entré och det är det inte värt.
"Antikmässans vernissage onsdagen den 17 februari kl. 16.30-21.00 för speciellt inbjudna men biljett går att köpa i kassan på plats. Pris 600 kr (gäller för två personer)."
Lite dyrt! Ok, hörde med en vän som 'kanske' kan fixa in mig. Annars blire på torsd-fredag. Vilka ställer ut klockor? Kaplans? HerrJudit?
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Sitter o ölar på hotellet. Går in snart.
image.jpeg
 
Topp