• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Antikmässan 2016

Strindberg

Patek
2-Faktor
image.jpeg
Det ballar ur...
 

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
Är det värt att gå dit för att göra fynd?
Eller är det utställare med Traderapriser?
Visst kan man göra fynd, men det är lättare att fynda på en vanlig loppis eller mindre antikbod. De flesta handlare vet vad de har och kör "mässpriser", då menar jag inte billigare än vanligt... Klockmässigt var det skralt. Största behållningen var en finnpajsare som hängde med skinnvästarna i Klocksamlarföreningen, han bar militärkeps, fjunmustasch och en Nautilus... De hade i o f s en fin vintage Ingenieur med låda, men jag frågade inte om pris. Det gjorde däremot @Gummo .
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Visst kan man göra fynd, men det är lättare att fynda på en vanlig loppis eller mindre antikbod. De flesta handlare vet vad de har och kör "mässpriser", då menar jag inte billigare än vanligt... Klockmässigt var det skralt. Största behållningen var en finnpajsare som hängde med skinnvästarna i Klocksamlarföreningen, han bar militärkeps, fjunmustasch och en Nautilus... De hade i o f s en fin vintage Ingenieur med låda, men jag frågade inte om pris. Det gjorde däremot @Gummo .
Jag frågade inte om pris, det var väldigt tydligt att de var samlare helst ville behålla klockorna och inte säljare :)
 
Klocksamlarföreningen hade några roliga dinkor, en Longines krono från 1942 kostade 25k, IWCn kostade 60k samt en Jaeger som jag inte frågade pris på, gillade longines kronon som faan, sedan vad det en annan gubbe som hade en fin Brattekrono från 40talet, 21k....
 
Topp